Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychNie tylko Junkersa. Kocioł wraz z automatyką ma za zadanie utrzymać zadaną temperaturę w pomieszczeniu, wpływ temperatury pomieszczenia ma w tym pomóc. Jak jest w pomieszczeniu za ciepło, to ma możliwość obniżyć temperaturę zasilania i pracować dalej aby utrzymać zadaną temperaturę.
"Słońce nie wystawia rachunków"
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychKażda automatyka działa wedle pewnego algorytmu, jeżeli użytkownik ustawi nieprawidłową krzywą grzewczą, nieprawidłowo wskaże parametry dodatkowe, to korekta następuje w ograniczonym zakresie. Oczekiwanie producenta, że użytkownik przeczyta ze zrozumieniem instrukcję, jest tańszym rozwiązaniem niż zaprojektowanie samouczącego się sterownika opartego na sztucznej inteligencji.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychJak macie ustawiony czas grzania podlogowki? Ja mam 12h grzania na 21stopni i 12 oszczędzania na 20.5. Ale nie wiem czy to ma sens.....czy lepiej grzać ciągle na 21. Mam czujnik 6 metrów od kominka i mam problem....przy temp 24 od grzania kominkim, zadana temp zasilania jest 23 stopnie przy 7 stopniach na zewn. Zanim rozpalic em w kominku to podłoga była zimna choć w salonie widniał 21.5 stopnia. Jutro jak temp. W salonie spadnie to zadana temp. Może być np 32 i piec będzie hulac kilka godzin żeby znowu ta wodę nagrzać. ... czy to ekonomiczne?
Nie lepiej ustawić żeby temp w podłogowe zawsze miała np. 30 stopnie? Czy to mróz czy 10 stopni na zewn? Jeśli tak to jak to zrobić? Ustawiając krzywa 31/33?
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychZmniejsz wpływ temperatury pomieszczenia - może nawet do 0% i wtedy kocioł grzeje według krzywej grzewczej. Obniżanie temperatury przy podłogówce według mnie ma tylko sens aby wymusić w określonych godzinach ciepłą podłogę (chodzi o okresy gdy tempa na zewnątrz jest u mnie 7 stopni i wyżej) - ustawiam obniżoną temp. od 3 do 5 rano i mam pewność, że o 6 będzie w łazience przyjemnie ciepła podłoga. Bez obniżania można rano trafić, że akurat jest zimniejsza.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychOd 2 tyg. testuję krzywą dla grzejników i niezauważyłem aby automatyka kotła brała pod uwagę bezwładność cieplną układu. Żądaną tem zasil ustala wg. krzywej i koryguje wpływem temp. pom. i ta korekcja jest 2 razy większa niż w krzywj pkt pocz koń. I to jest zaleta natomiast wadą jest brak zmiany temp. pocz. krzywej co powoduje niedogrzewanie przy obecnie dodatnich temp. zew. Datego korygowałem parametrem "korekcja wsk. temp pom" i jest ok.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychA dla grzejników idzie też ustawić parametry tylko pod podłogówke? do max 50 stop? może też przejdę bo rachunki mnie zjadają domek wszak nieocieplony niezamieszkały ale 700 na miech to sporo chyba czy jak mariusz?
300m2 na miech teraz miałem bez wody użytkowej oczywiście temp zasilania 28-31 temp w środku ok 18
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychWitam
Chciałem zapytać jak głośno pracuje ten kocioł. W innym wątku pisałem do Konsultanta marki Junkers z prośbą o wytłumaczenie różnicy między tym co sam pisał
" Dodatkowym atutem jest bardzo cicha praca: 36 db(A)" a tym co jest w specyfikacji kotła "Poziom mocy akustycznej w pomieszczeniu L WA dB 46". Niestety nie otrzymałem odpowiedzi więc proszę was o info jak głośny jest ten kocioł.
Pozdrawiam
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychWitam. Potrzebuje Panowie waszej pomocy ponieważ nie ogarniam jednego problemu. Problem wystąpił po przerwie w dostawie prądu i nie potrafię tego ogarnąć bo wszystko wcześniej dobrze chodziło.W skrócie dom ok 120 m2, ściany porotherm nieocieplone, podłoga, dół zamieszkały, góra zamknięta nieużytkowana, dach - wełna 20 cm, brak podbitki. Obieg grzewczy 2 - dół regulator FW200, obieg grzewczy 1 - góra regulator FB10. Nie chce mi zejść u góry temp do temperatury żądanej - 5 stp.
Parametry obiegu 1
tryb pracy - auto oszczędzanie
żądana temp pomieszczenia - 5 stp
aktualna temp - okolice 10 stp.
żądana temp zasilania - 0,0 stp.
aktualna temp zasilania - okolice 20 sto
pompa ogrzewania - zał lub wyl
aktualne ustawienia mieszania - 0 otwarty
Konfiguracja systemu - obieg grzew. 1 zdalne sterowanie - FB10
Parametry ogrzewania:
temp projektowa 42
maks temp zasilania 48
wpływ temp pomieszczenia 100%
wplyw temp pomieszczenia skuteczny w trybie - każdym
czujnik wpływu temp - czujnik w FB10
korekcja wskazań temp. pomieszczenia - o,o K
ogrz. wyl. do niższego poziomu temp. - tak
ogrzewanie wyl przy temp. zewn - 18 stp
temp. graniczna mrozu - 1 stp.
czujnik temp. pom. FB10 skalibrowany - 0,0 K
czas pracy zaworu mieszającego - 140 s
W regulatorze FB10 w opcji kodowanie mam ustawioną wartość 1.
Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychPawelsc
opisujesz ustawienia na regulatorach, a to kocioł się rozregulował.
Nie miałeś spisanych jego ustawień?? Teraz to chyba tylko powtórna wizyta instalatora albo serwisanta, czyli tego ustawiającego parametry kotła. U mnie byli RAZEM obaj, a mimo wszystko wyskakuje usterka zasobnika i trzeba będzie zaprosić kogoś...
Nie odważę się sama tego teraz ustawiać.
Ostatnio edytowane przez GraMar ; 08-02-2016 o 08:52
Dom: 1-piętrowa kostka 13m x 11m, dach 2-spadowy, strych, WG, bez piwnic. Ocieplenie: styrodur 8cm, 15 cm styro na elewacji i nad użytk piętrem, 10 cm dom/garaż ściana i sufit. Na chudziaku 10cm styro 0,037. Okna 3-szyb Vidok, przemarzający środkowy słupek, ościeżnica profil AlphalinePlus.
Pow ogrzewana liczona wewn pomieszczeń ok 196 m2, kubatura ok 520 m3 plus kotłownia 13 mkw. Instalacja c.o.- 14 grzejników 22cv+ 4 drabinkowe, Junkers Smart 14-3C, zasobnik Junkers 120-5Z, sterownik FW120.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDom: 1-piętrowa kostka 13m x 11m, dach 2-spadowy, strych, WG, bez piwnic. Ocieplenie: styrodur 8cm, 15 cm styro na elewacji i nad użytk piętrem, 10 cm dom/garaż ściana i sufit. Na chudziaku 10cm styro 0,037. Okna 3-szyb Vidok, przemarzający środkowy słupek, ościeżnica profil AlphalinePlus.
Pow ogrzewana liczona wewn pomieszczeń ok 196 m2, kubatura ok 520 m3 plus kotłownia 13 mkw. Instalacja c.o.- 14 grzejników 22cv+ 4 drabinkowe, Junkers Smart 14-3C, zasobnik Junkers 120-5Z, sterownik FW120.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDobry wieczór, forumowiczu RAPCZYN. Poniważ znalazłem Kolegę już na samym początku tego wątku to też zwracam się do Kolegi jako do nie kwestionowanego eksperta , z całym szacunkiem dla innych tu piszących, z prośbą o rady. Jestem z pokolenia ludzi bez sterowników, modułów,pogodowych czujników tj. z pokolenia przedelektronicznego. Większość rzeczy o jakich tu Koledzy piszecie jest dla mnie czarną magmą, a stoję przed poważnymi decyzjami. Posiadam pod W-wą stary,mały domek 58m2 o konstrukcji drewnianej bal grubości 10 cm obustronnie obmurowany pełną cegłą ceramiczną od zewnątrz na tak zwaną wozówkę a od wewnątrz cegła murowana jest na boku 6cm+ tynk wapienno-cementowy. Tak to się kiedyś budowało, rok budowy 1939. W domu podłogi na legarach pustka 35 cm niczym nie ocieplona grunt.. Dwie małe piwniczki pod częścią domu,fundamenty nie ocieplone. Pytanie- czy opisywany tu przez Kolegów kocioł Junkers Smart ZSb 14-3c podoła zadaniu i ogrzeje ten domek pobierając przy tym rozsądne ilości gazu.Jestem nie mundurowym emerytem i na wiele mnie nie stać.Zakup tego kotła i instalacja co i cwu byłaby i tak inwestycją mego życia lecz każdy chciałby mieć choć trochę kiedyś odrobinę komfortu.Dlatego proszę o życzliwą podpowiedż, czy to może przejść ? Dodam tylko że w starym kominie mam nierdzewną rurę fi 110 mm tylko taka weszla. Pozdrawiam i czekam odpowiedzi . Stary Pustelnik
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychWitam,
Dla gazu gz 50 (E) maksymalne zużycie godzinowe dla kotła Cerapur Smart wynosi 2,1 m3/h. Z podanej przez Pana wartości wynika, że kocioł pracował niecałe 5 godzin.
Prawidłowe, zapewniające maksymalny komfort użytkowania, wykonanie instalacji ogrzewania w budynku powinno być poprzedzone wykonaniem projektu, polegającego na wyliczeniu strat cieplnych budynku (strat związanych poprzez przenikanie oraz wentylację) i na tej podstawie można prawidłowo dobrać urządzenie grzewcze oraz wykonać projekt instalacji, polegającej na dobraniu odpowiednich średnic przewodów, wykonać dobór grzejników lub ogrzewania podłogowego. Grzejniki dobieramy uwzględniając założone parametry zasilania instalacji. Podobnie z ogrzewaniem podłogowym. Znając zapotrzebowanie danego pomieszczenia projektant określa długość poszczególnych pętli i rozstaw przewodów ogrzewania podłogowego. Obliczenia instalacji ogrzewania kończą się dobraniem odpowiednich nastaw, które muszą być ustawione na wkładkach zaworów termostatycznych, jak również na rotametrach poszczególnych pętli ogrzewania podłogowego w celu prawidłowego wyregulowania hydrauliki instalacji tzn. przepływów w poszczególnych obiegach. Dopiero tak wykonana i wyregulowana instalacja zapewni pełen komfort użytkowania, zapewniając prawidłowe parametry pracy instalacji.
Wykonując projekt instalacji projektant zakłada parametry pracy instalacji. Dla ogrzewania podłogowego współpracującego z kotłem c.o. przyjmujemy np .parametry np. 40/30. , a dla pomp ciepła parametry pracy 35/28. Parametry te wyliczane są dla stref klimatycznych. W Polsce wyróżniamy 5 stref. Wówczas w regulatorze pogodowym podłączonym do kotła należy wprowadzić odpowiednią wartość temperatury wynikającą ze strefy w której zlokalizowany jest budynek np. Szczecin ( I strefa) -16oC, Poznań, Wrocław ( II strefa) -18oC , Warszawa, Częstochowa ( III strefa) -20oC itd.. Parametr ten dla regulatora FW120 jest określony jako „ minimalna temperatura zewnętrzna”. Oznacza to, ze gdy na dworze będzie np. w Warszawie -20oC automatyka kotła w oparciu o zdefiniowaną krzywą grzewcza będzie ustawiała temperaturę zasilania układu na 45oC ( nastawa fabryczna dla ogrzewania podłogowego) . Z Pana opisu w poście wynika że w regulatorze w opisanym obiekcie temperatura ta ustawiona jest na 44oC. W przypadku gdy temperatury na dworze będą wyższe, temperatura zasilania układu c.o. automatyczne jest obniżana i odwrotnie. W przypadku coraz niższych temperatur automatyka będzie mogła podwyższać temperaturę zasilania do ustawionego w regulatorze poziomu. W funkcji „maksymalna temperatura zasilania” fabrycznie nastawa ta ustawiona jest na 55oC.
Zmieniając nastawę oczekiwanej temperatury w pomieszczeniu, przesuwamy krzywą grzewczą w górę lub w dół, powodując tym samym uzyskiwanie wyższych lub niższych parametrów zasilania instalacji c.o.. Z powyższego postu mogę wywnioskować, że dla danego budynku nie był wykonany projekt, dlatego jedynym rozwiązaniem w chwili obecnej jest poszukiwanie pasującej krzywej grzewczej. Z drugiej strony mogę przypuszczać, ze dobrane urządzenie jest urządzeniem o zbyt dużej mocy w stosunku do zapotrzebowania instalacji. W budynkach wznoszonych w obecnych standardach wykonania, kocioł 22 kW może zaopatrzyć w ciepło budynki o powierzchni około 400 m2 lub większe. Wszystko zależy od jakości izolacji, sposobu wykonania wentylacji ( wentylacja z odzyskiem) itp. Dla współcześnie wznoszonych domów jednorodzinnych o powierzchniach 150 – 170 m2, bardzo często wyliczone zapotrzebowanie na ciepło do ogrzania budynku to 6 – 7 kW.
Chętnie odpowiem na ewentualne dalsze pytania.
Pozdrawiam,
________________________________
Konsultant marki Junkers
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychW takim razie korzystając z zaangażowania Pana konsultanta chciałbym zapytać jak działa histereza podgrzewania C.W.U. w kotle ZSB 14-3C.
O jaką wartość temperatury musi spaść temperatura CWU żeby piec znów ją nagrzał?
Druga kwestia to czy obniżenie mocy grzewczej kotła parametrem 1A 1B wpływa na oszczędność gazu.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychWitam,
Prawdopodobnie ma Pan źle ustawioną krzywą grzewczą na kotle.
W sprawie ustawień krzywej grzewczej w kotle marki Junkers zachęcam do kontaktu z jednym z autoryzowanych instalatorów marki Junkers, których wyszukiwarkę można znaleźć na stronie http://www.junkers.pl/dla-profesjona...-instalatorzy/. Możliwy jest również kontakt telefoniczny pod numerem infolinii: 801 600 801.
Chętnie odpowiem na ewentualne dalsze pytania.
Pozdrawiam,
________________________________
Konsultant marki Junkers
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychByć może Pan konsultant nie zauważył mojego pytania zatem ponownie je powtórzę (korzystając oczywiście z wielkiej uprzejmości konsultanta junkers)
1) Jak działa histereza podgrzewania C.W.U. w kotle ZSB 14-3C
O jaką wartość temperatury musi spaść temperatura CWU żeby piec znów ją nagrzał?
2) Czy obniżenie mocy grzewczej kotła parametrem 1A 1B wpływa na oszczędność gazu?
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych