samsung classic nie dał rady?
Słabo grzał?
Ja swojego nie testowałem w te duze mrozy.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychWitam
Gdy jesienią hamowałem wasz entuzjazm ostrzegając o pewnych niedostatkach związanych z pracą klimatyzacji w warunkach zimowych, traktowano moje uwagi z pewną nonszalancją. Postęp, najwyższa pólka i takie tam.
Zima brutalnie zweryfikowała oczekiwania i płonne nadzieje.
Klimatyzator, co wielokrotnie podkreślałem, na co zwracał uwagę Grześ Oszczędny, jest niezwykle pożytecznym urządzeniem wspierającym pracę zasadniczego systemu ogrzewania. Nie odwrotnie, jak niektórym się marzyło.
Wykorzystanie go w takiej roli w pełni popieram.
Jest uzasadnione funkcjonalnie, a zwłaszcza ekonomicznie, gdy zachowano umiar przy doborze urządzenia.
Pozdrawiam
Pratchawiec
Dom parterowy 142 m2 pow. użytkowej - 2 osoby. Powierzchnia ogrzewana w całości podłogówką. 138 m2, Okna i drzwi zewn. 45m2. Ściany silka 24 - 20 cm grafit , podłoga 20 cm, dach płaski żelbetowy 20-32 cm (śr 26) - styropian. Pompa T-Cap 1-faza z serii SXC. Klimakonwektor sufitowy Aermec FCL 62. Kominek BG SD 442, o mocy nominalnej 7 kW, dotychczas nieużywany.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychZgadzam się w 100%!
I mimo to, że mój U-Crown grzał bez najmniejszego problemu nawet przy -16oC, to przy minusowych temp. zewn. pojawia się chęć załączenia podłogówki, choćby na trochę, tak dla przełamania temp. podłogi. Teraz załączam podłogówkę na 2h w drugiej taryfie 13:00-15:00 jeśli temp. na zewn. jest poniżej 0oC.
Co do samego U-Crown'a, żadnego zwiększonego "wycia" nie zaobserwowałem (nawet przy -16oC), ale może dlatego, że na wymiennik jednostki zewnętrznej wyrzucam powietrze z wentylacji.
No i wydaje mi się, że te 3,5kW które posiadam, jest za mocną jednostką. Model niższy - 2,9kW wystarczyłby w zupełności.
Jamnik - pasywna parterówka, projekt indywidualny - dom izolowany od wewnątrz, OZC by asolt: 10kWh/m2/rok i 17W/m2, ściany zewn. BK YTONG 400 + 30cm EPS 032 + 6cm wełny SuperRock, wewn. SILKA 8cm, podłoga 30cm EPS 031, strop 30cm EPS 032 + 20cm wełny 0,034 + 15cm proszku PUR, okna w większości to pakiety szybowe LowE o U=0,6 i 0,5, opaska wokół domu 1,5mx0,5m wykonana z proszku od pigeona, reku i odzysk ciepła z wody tymi recami
Komentarze do dziennika budowy
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychJamnik - pasywna parterówka, projekt indywidualny - dom izolowany od wewnątrz, OZC by asolt: 10kWh/m2/rok i 17W/m2, ściany zewn. BK YTONG 400 + 30cm EPS 032 + 6cm wełny SuperRock, wewn. SILKA 8cm, podłoga 30cm EPS 031, strop 30cm EPS 032 + 20cm wełny 0,034 + 15cm proszku PUR, okna w większości to pakiety szybowe LowE o U=0,6 i 0,5, opaska wokół domu 1,5mx0,5m wykonana z proszku od pigeona, reku i odzysk ciepła z wody tymi recami
Komentarze do dziennika budowy
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychJa powietrza wentylacyjnego "zużytego" nie polecam wyrzucać na wymiennik. To raczej powoduje właśnie większe szronienie zimą ze względu na wilgotność tego powietrza. Chyba że u Ciebie powietrze to jest bardzo suche .
Pisałem Ci chyba kiedyś, że Tobie wystarczy jak najmniejsza jednostka .
Moja midea mission extreme też nie wyje jakoś. Gree kanałowy czasem i owszem ale nie przesadzajmy to marny sprzęt sprzed kilku lat...
Zdjęcie zrobione 2 dni temu jeżeli chodzi o wyrzut na wymiennik:
W każdym domu można zrobić wiele by praktycznie za wszystko (ogrzewanie, cwu, prąd, woda etc.) płacić znacznie mniej. Ważne jest poznanie technologi, chęć do eksperymentów i nauka na własnych błędach. Potem i innym można pomóc. W tym celu testowane słabo izolowane 100 m2. Wszystko na prąd (pompa p-p Panasonic + grzejniki+podłogówka, bojler 200 L, rekuperacja Airpack Home 200 Prototype). Pozdrawiam, Grzegorz
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychWitam
Twój dom nie powinien być przykładem reprezentatywnym.
Jeśli dobrze pamiętam masz normowe zapotrzebowanie na ciepło ok. 2,5 kW i szereg wynalazków minimalizujących zużycie energii, zwiększających dodatkowo. poczucie komfortu .
Większość użytkowników na tym forum buduje domy o obciążeniu rzędu 5-6 kW,w standardowych technologiach i oni nie opędzą potrzeb energetycznych budynków nawet takim urządzeniem jak Twoje.
Z pewnością trudno im będzie dojść do podawanej przez Ciebie proporcji 90 - 10 % bez znaczącego spadku komfortu, nawet jeśli ich urządzenia czysto energetycznie dadzą radę.
Samą ideę stosowania klimatyzacji gorąco popieram, zwłaszcza, że ma również niebagatelne znaczenie dla utrzymania komfortu cieplnego w coraz większe letnie ekstremalne upały.
Pozdrawiam
Pratchawiec
Dom parterowy 142 m2 pow. użytkowej - 2 osoby. Powierzchnia ogrzewana w całości podłogówką. 138 m2, Okna i drzwi zewn. 45m2. Ściany silka 24 - 20 cm grafit , podłoga 20 cm, dach płaski żelbetowy 20-32 cm (śr 26) - styropian. Pompa T-Cap 1-faza z serii SXC. Klimakonwektor sufitowy Aermec FCL 62. Kominek BG SD 442, o mocy nominalnej 7 kW, dotychczas nieużywany.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychCiężko w tym przypadku określić jednoznacznie czy to jest zaleta, czy wada.
Jak wspomniałem wcześniej, moja jednostka zewn. pracuje dość rzadko, i nawet przy -16oC nie zaobserwowałem szronienia. Z drugiej strony nie mam też czasu obserwować przez kilka godzin jak pracuje jednostka zewnętrzna klimatyzatora. Mam inne, ciekawsze "jednostki" do oglądania
Zauważ, że wilgotne powietrze (załóżmy 10oC i 99%) powoduje, że najpierw dochodzi do kondensacji. Sama przemiana fazowa z lotnej na ciekłą to potężna ilość energii, która oddawana jest na wymiennik, kolejną porcją energii jest kolejna przemiana fazowa z ciekłej na stałą (szronienie). W powietrzu o parametrach 10oC/99%Rh jest kilkakrotnie więcej energii niż w zewnętrznym powietrzu -16oC/99%. Może stąd ta łagodniejsza praca ?
Wyrzucanie przez 24h/dobę na wymiennik jedn. zewn. ciepłego i wilgotnego powietrza wentylacyjnego może właśnie powodować te rzadkie załączenia.
Nie wiem też jaki przepływ powietrza występuje podczas pracy jednostki zewn. i jaki udział % w tym przepływie stanowi powietrze wentylacyjne, które wyrzucam z domu. Wg moich pobieżnych obserwacji wynika, że warto pchać zużyte powietrze na wymiennik.
Jamnik - pasywna parterówka, projekt indywidualny - dom izolowany od wewnątrz, OZC by asolt: 10kWh/m2/rok i 17W/m2, ściany zewn. BK YTONG 400 + 30cm EPS 032 + 6cm wełny SuperRock, wewn. SILKA 8cm, podłoga 30cm EPS 031, strop 30cm EPS 032 + 20cm wełny 0,034 + 15cm proszku PUR, okna w większości to pakiety szybowe LowE o U=0,6 i 0,5, opaska wokół domu 1,5mx0,5m wykonana z proszku od pigeona, reku i odzysk ciepła z wody tymi recami
Komentarze do dziennika budowy
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychBarth
Kiedyś, planując budowę nowego domu zastanawiałem się nad podobnym rozwiązaniem.
Częściowo z powodów o których napisał Grześ O. odpuściłem.
Przedtem jednak próbowałem policzyć czyste zyski energetyczne.
Jeśli w Twojej jednostce masz wentylator stałoobrotowy to na 1 godz. przy pełnej wydajności energetycznej powinien przerzucić ok. 1,5 -2 tys. m3.
Z kolei jak przypuszczam, z rekuperatora nie puszczasz więcej niż ok. 100 m3/h a być może w takich jak obecnie warunkach mniej.
Policz, jeśli Ci się chce o ile wyższa uzyskasz temp. dla przytoczonego wyżej przepływu
Mnie bez wliczania zysków z tytułu przemian fazowych (jestem humanistą i w tej mierze brak mi kompetencji), wyszło wówczas, że sumaryczne zyski na temp. dolnego źródła PC o mocy 9 kW będą znacznie poniżej 1*.
Uwzględniając ryzyko problemów z odszranianiem oraz trudności wykonawcze odpuściłem.
U Ciebie te zyski również są niewielkie.
Choć z drugiej strony; ziarko do ziarka....
Pozdrawiam
Pratchawiec
Dom parterowy 142 m2 pow. użytkowej - 2 osoby. Powierzchnia ogrzewana w całości podłogówką. 138 m2, Okna i drzwi zewn. 45m2. Ściany silka 24 - 20 cm grafit , podłoga 20 cm, dach płaski żelbetowy 20-32 cm (śr 26) - styropian. Pompa T-Cap 1-faza z serii SXC. Klimakonwektor sufitowy Aermec FCL 62. Kominek BG SD 442, o mocy nominalnej 7 kW, dotychczas nieużywany.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychPratchawiec, to nie tak. Nie możesz sprowadzać obliczeń tylko do samej przepływności 100m3/h z wentylacji względem 1500-2000m3/h z klimy, ponieważ oba strumienie posiadają różną wilgotność bezwzględną. Wiadomo, że to woda jest nośnikiem energii, dlatego główną rolę odgrywa tutaj wilgoć zawarta w powietrzu. W powietrzu wyrzucanym z wentylacji o temp. 10oC i wilg. 99% masz 7,6g wody w kilogramie powietrza, gdzie przy -16oC/99% masz już jej jedynie 1g. Jak widzisz, nie wygląda to już tak jednoznacznie.
Jamnik - pasywna parterówka, projekt indywidualny - dom izolowany od wewnątrz, OZC by asolt: 10kWh/m2/rok i 17W/m2, ściany zewn. BK YTONG 400 + 30cm EPS 032 + 6cm wełny SuperRock, wewn. SILKA 8cm, podłoga 30cm EPS 031, strop 30cm EPS 032 + 20cm wełny 0,034 + 15cm proszku PUR, okna w większości to pakiety szybowe LowE o U=0,6 i 0,5, opaska wokół domu 1,5mx0,5m wykonana z proszku od pigeona, reku i odzysk ciepła z wody tymi recami
Komentarze do dziennika budowy
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychBarth
1m3 powietrza przy temperaturze 10 °C i wilgotności 100% waży 1,241 kg, x 100 ~120 kg.
120 x 7,6 g ~ 1 kg.
Jaki będzie uzysk ciepła w wyniku przemiany fazowej tego litra wody i jaki będzie on miał wpływ na podniesienie sumarycznej temperatury powietrza przechodzącego przez parownik?
Intuicja mówi mi, że minimalny choć z pewnością mierzalny.
Pamiętajmy przy tym, że tutaj już mamy tylko COP=1.
Nie potrafię samodzielnie tego policzyć, a szkoda mi czasu by szperać po źródłach.
Pozdrawiam
Pratchawiec
Dom parterowy 142 m2 pow. użytkowej - 2 osoby. Powierzchnia ogrzewana w całości podłogówką. 138 m2, Okna i drzwi zewn. 45m2. Ściany silka 24 - 20 cm grafit , podłoga 20 cm, dach płaski żelbetowy 20-32 cm (śr 26) - styropian. Pompa T-Cap 1-faza z serii SXC. Klimakonwektor sufitowy Aermec FCL 62. Kominek BG SD 442, o mocy nominalnej 7 kW, dotychczas nieużywany.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychNo, a ja się do końca nie zgadzam.
Po pierwsze: Jest postęp i to widać na tym forum, jednym jednostki spokojnie działają, innym niestety nie.
Trudno tego nie zauważyć.
Po drugie: klima może być podstawowym systemem ogrzewania, do którego trzeba dobrać inne, alternatywne, źródło ciepła. Tak jak napisał Przemek, choćby i farelkę. Ale trzeba mieć. Podobnie z resztą jak do PC PW, tam sprawa jest prostsza, bo mamy wodę, którą można zagrzać grzałkami (kiedy trzeba).
Przy czym jeśli zdecydujemy się na używanie klimy jako podstawowego źródła ciepła, trzeba się pogodzić z:
- niższym komfortem cieplnym (nie wszyscy to zaakceptują i nie muszą, każdy może wybrać jak chce) wyrażającym się brakiem ciepłej podłogi, przedmiotów, ścian (kłania się budownictwo szkieletowe, które jest lepiej predestynowane do tego typu grzania),
- brakiem spektakularnych oszczędności przy dużych mrozach (brak badań COP większości urządzeń. brak możliwości wykorzystywania taniej taryfy i akumulacji) spowodowanych działaniem praktycznie non-stop lub prawie non-stop,
- nadmiernym hałasem przy temp. spadających poniżej pewnej granicy (u Przemka jest inaczej, u mnie jest inaczej, czyli zależy to również od urządzenia)
- wzmożonym "wiatrem" i także w pewnym stopniu hałasem z jednostki wewn. (przy splicie, ale podejrzewam, że i przy kanałówce robi się solidny wiatr przy poniżej - 20 *C)
Jeśli ktoś świadomie zaakceptuje to niedogodności to ok., źle by było, gdyby o tym nie wiedział.
Ktoś może uznać, że te minusy dyskwalifikują klimę jako główny system. Też OK. Wolność rządzi.
Ja tak nie uważam zwłaszcza, że sporo osób przenoszących się bloków, kamienic, starych dziurawych domów do nowego, przyzwoicie ocieplonego domu, uzna grzanie klimą za całkiem komfortowe.
Natomiast w sytuacji opisanej przez Pratchawca, gdzie klima ma wspomagać podstawowy system grzewczy, nie ma sensu pakować się w jakieś hiper-super urządzenia. Niech klima chłodzi latem, a zimą dogrzewa chałupę, zwłaszcza jak się ma drogi nośnik energii.
Niech wówczas działa obok, a nie zamiast głównego systemu.
Wiedząc to czego doświadczyłem grzejąc różnymi systemami dystrybucji ciepła, skłonny jestem przyznać rację tandemowi: podłogówka plus dogrzewanie klimą. Jest to optymalne rozwiązanie IMO.
Wydaje mi się, że nie dlatego. Mój U Crown przy -17*C (które miałem tej nocy) nie hałasuje jakoś szczególnie. Praktycznie jest niesłyszalny w domu.
Tekst o traktorze pojawił się przy - 24*C. To był Ursus. Przy - 22*C też był traktor, ale taki Massey Freguson.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychA ja mam 35-40dB w pokoju ze ścianą, na której wisi jednostka zewnętrzna, a po domu się rozchodzi niewiele mniej. Ściana w dotyku mocno drży, a jednostkę zewnętrzną słychać na przeciwnym rogu domu (wejście od północnego zachodu, a jednostka od południowego wschodu - 26mb licząc po ścianie. Może coś z nią jest nie tak, nie wiem, ale drugi raz bym tego nie kupił. Kiepskie sterowanie, brak działającego harmonogramu (teoretycznie się da przez internet, ale nie działa), no i ten cholerny hałas poniżej 7 stopni mrozu. Na plus zaliczyłbym całkiem ładny wygląd jednostki wewnętrznej (choć bez szału), oraz w miarę cichą jej pracę.
Jakoś zupełnie nie myślę o COP. Raczej walory związane z komfortem grają pierwsze skrzypce, więc szukajcie raczej urządzeń jak najcichszych (jednostki wewnętrzne i zewnętrzne), oraz z dobrym sterowaniem. Działanie w siarczyste mrozy traktowałbym dzisiaj po macoszemu, jako, że mrozów tak na prawdę nie ma tak dużo, a i tak trzeba coś na dodatek i to coś za te kilka (naście?) dni nikogo z torbami nie puści.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychOdnosząc się do powyższych postów. Właśnie w tym rzecz by nie wybierać jednostek typowo COLD region ponieważ te kosztują a ogrzewanie samą klimą to raczej mało komfortowe w dobrze izolowanym domu. Ideał do podłogówka plus kanałówka. Najlepszy wymiar komfortu i ekonomiczności jak obserwuję do tej pory.
Po co pchać się w super urządzenia typowe do grzania jak nie mamy wielkich mrozów miesiącami.... Chodzi o koszty instalacji. Kanałówkę na 130 m2 parterowego domu można zrobić już za 9 tys zł ze wszystkim. A samemu taniej . Inna sprawa że gorszej jakości. Coś lepszego będzie drożej ale nadal jest dosyć ciekawe. Split jeszcze taniej wychodzi. Siostrze wrzuciłem lomo economy i sama się dziwi że to tak grzeje nawet przy -25'C zeszłej niedzieli.
Co do hałasów to "traktor" najczęściej pojawia się przy sporym oszronieniu jednostki zewnętrznej i niskiej temperaturze. Tyle że nie wszystkie jednostki są traktoropodobne np. jak obserwuję mideę to jest dosyć cicha. Gree w zeszłym roku jak na sylwestra przyszły mrozy też jeździł jak polski ursus tego roku generalnie cisza...
Popytam innych jak u nich. Na razie nikt się nic nie skarżył. Ale, najlepiej jednostkę dać na ziemi na podeście.
W każdym domu można zrobić wiele by praktycznie za wszystko (ogrzewanie, cwu, prąd, woda etc.) płacić znacznie mniej. Ważne jest poznanie technologi, chęć do eksperymentów i nauka na własnych błędach. Potem i innym można pomóc. W tym celu testowane słabo izolowane 100 m2. Wszystko na prąd (pompa p-p Panasonic + grzejniki+podłogówka, bojler 200 L, rekuperacja Airpack Home 200 Prototype). Pozdrawiam, Grzegorz
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychOK, to teraz liczymy dla 2000m3/h poweitrza zewn. o temp. -16oC:
1m3 powietrza o temp. -15oC to ok. 1,4kg x 2000 = 2800kg
2800 x 1g = 2,8kg
Porównując same przepływy mieliśmy 5% udział powietrza wentylacyjnego w mieleniu powietrza przez jedn. zewn. klimy.
Porównując już energię jaką oba strumienie potrafią przenieść to już 35%, więc znaczący.
To jest pobieżne liczenie, bo żeby policzyć dokładnie, musielibyśmy zsumować ilość energii poszczególnych etapów ochładzania powietrza, wody i przemian fazowych.
Mogę jedynie wspomnieć, że ciepło skraplania to ok. 2000kJ/kgK, a ciepło samej pary wodnej to raptem 2kJ/kgK, zatem widzisz jak znaczący jest udział powietrza wentylacyjnego.
Proste porównanie - zobacz jak pracuje jedn. zewnętrzna (prędkość wentylatora, ilość defrostów) gdy urządzenie działa w temp. zewn. 10oC i 95% a jak pracuje przy -16oC i 95%.
Uważam, że udział powietrza wentylacyjnego w pracy jedn. zewn. jest znaczący.
Jamnik - pasywna parterówka, projekt indywidualny - dom izolowany od wewnątrz, OZC by asolt: 10kWh/m2/rok i 17W/m2, ściany zewn. BK YTONG 400 + 30cm EPS 032 + 6cm wełny SuperRock, wewn. SILKA 8cm, podłoga 30cm EPS 031, strop 30cm EPS 032 + 20cm wełny 0,034 + 15cm proszku PUR, okna w większości to pakiety szybowe LowE o U=0,6 i 0,5, opaska wokół domu 1,5mx0,5m wykonana z proszku od pigeona, reku i odzysk ciepła z wody tymi recami
Komentarze do dziennika budowy
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychJamnik - pasywna parterówka, projekt indywidualny - dom izolowany od wewnątrz, OZC by asolt: 10kWh/m2/rok i 17W/m2, ściany zewn. BK YTONG 400 + 30cm EPS 032 + 6cm wełny SuperRock, wewn. SILKA 8cm, podłoga 30cm EPS 031, strop 30cm EPS 032 + 20cm wełny 0,034 + 15cm proszku PUR, okna w większości to pakiety szybowe LowE o U=0,6 i 0,5, opaska wokół domu 1,5mx0,5m wykonana z proszku od pigeona, reku i odzysk ciepła z wody tymi recami
Komentarze do dziennika budowy
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychWtrace swoje 2 grosze.
Jestem na etapie przeczekiwania zimy , mam fundament -lawowy klasyczny-nie plyta.
rozklad domu jak w zalaczniku.
parterowka bez poddasza.
chce dac kable w calym domu i klime...i teraz pytanie zaznaczylem 2 miejsca na czerwono gdzie ja moglbym wstawic. tak mi sie wydaje ze to dobre miejsca do grzania. po prawej stronie jest polnoc. czyli jednostka wew - co za tym idzie pewnie zewnetrzna byly by po pln lub pld.
co myslicie o takim rozlozeniu ? ktore wybrac?
wszystkie pokoje beda zamieszkale predzej czy pozniej 2+2maluchy
klima ma za zadanie glownie grzac. bylaby za pewne umiejscowiona nisko na wyskosci ok 1,-1,5m
Ostatnio edytowane przez indiii ; 11-01-2017 o 21:08
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychW każdym domu można zrobić wiele by praktycznie za wszystko (ogrzewanie, cwu, prąd, woda etc.) płacić znacznie mniej. Ważne jest poznanie technologi, chęć do eksperymentów i nauka na własnych błędach. Potem i innym można pomóc. W tym celu testowane słabo izolowane 100 m2. Wszystko na prąd (pompa p-p Panasonic + grzejniki+podłogówka, bojler 200 L, rekuperacja Airpack Home 200 Prototype). Pozdrawiam, Grzegorz
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychindii
Jedną jednostką wewnętrzną domu w takim układzie nie ogrzejesz przyzwoicie. Przeceniasz spręż i siłę nawiewu wentylatora
Jeśli już to multisplit z 2 jedn. wewnętrznymi, w zbliżonej lokalizacji jak ta rysunku.
A ogólniej
Policzyłeś to?
O domu nic nie wiemy, ale..
Może warto skorzystać z innego źródła ogrzewania?
Pozdrawiam
Pratchawiec
Dom parterowy 142 m2 pow. użytkowej - 2 osoby. Powierzchnia ogrzewana w całości podłogówką. 138 m2, Okna i drzwi zewn. 45m2. Ściany silka 24 - 20 cm grafit , podłoga 20 cm, dach płaski żelbetowy 20-32 cm (śr 26) - styropian. Pompa T-Cap 1-faza z serii SXC. Klimakonwektor sufitowy Aermec FCL 62. Kominek BG SD 442, o mocy nominalnej 7 kW, dotychczas nieużywany.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychJak wychodzi optymalnie w przypadku kanałówki jeśli chodzi o rozmieszczenie kratek wywiewnych ?
Jedni piszą z ziemi, inni ze ściany (przy oknach)
Jedni piszą, że obojętne, byle zachować proporcje i nie robić blisko korytarza (bo powietrze ucieknie do czerpni).
A ja oglądam sobie zdjęcia z USA i tam kratki są, nad drzwiami pokoju. Albo gdzieś naprzeciwko okna .... . Ale nie widziałem zdjęć z USA czy Kanady, aby były bezpośrednoi przy oknach (coś jak nasze kaloryfery).
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych