dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 654 z 833
Pokaż wyniki od 13.061 do 13.080 z 16654
  1. #13061
    DOMOWNIK FORUM (min. 500) Avatar B_i_U
    Zarejestrowany
    Aug 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Posty
    796

    Domyślnie

    Cytat Napisał מרכבה Zobacz post
    Zmiennych w betonie jest kilka - podstawą jest W/C .. trzymając się proporcji max 0,45 W/C czyli 45 L wody na 100kg cementu ..
    to wychodzi 37,5 kg cementu + 16,8L na betoniarkę.. 130L.. na kubik dokładnie 10 betoniarek.. to nie jest takie trudne wycelować jaka będzie klasa betonu później... celuje C30/37 .. wylewkę na zewnątrz - pacą metalową wyrównane .. zero pylenia, kruszenia itp.. beton jak żywicą pokryty.
    Też kwestia cementu - mój ulubiony to II popiołowy
    Projektowanie betonu jest nieco bardziej skomplikowane. Obawiam się, że z takiej receptury uzyskasz beton klasy max. C15/20. Pomijam już fakt, że w betoniarce nie dałoby się tego odpowiednio zamieszać. Beton C30/37 bez superplastyfikatorów i kruszywa bazaltowego lub granitowego o odpowiednio zaprojektowanym stosie okruchowym jest niemal niewykonalne.

    Pozdrawiam
    Bartek
    Dziennik budowy dwóch nowoczesnych domów z płaskim dachem w standardzie NF15 (płyta fundamentowa) i NF40.
    BiU-House i Zx54 - dwa domy z płaskim dachem

    BiU w podróży - filmy
    Turcja, Gruzja...

  2. #13062

    Domyślnie

    Podsumowując temat betonu zimą .....Ku przestrodze następnych podchodzących do tematu lania płyty przy przymrozkach. Nie warto - zbyt duży stres bez względu czy sami podejmujemy decyzję czy wyrecza nas firma. Lepiej poczekać do wiosny. Owszem da się ale trzeba by było mieć doświadczenie - z 5 wykonanych samemu płyt na mrozie.

  3. #13063

    Domyślnie

    Cytat Napisał wesat Zobacz post
    Podsumowując temat betonu zimą .....Ku przestrodze następnych podchodzących do tematu lania płyty przy przymrozkach. Nie warto - zbyt duży stres bez względu czy sami podejmujemy decyzję czy wyrecza nas firma. Lepiej poczekać do wiosny. Owszem da się ale trzeba by było mieć doświadczenie - z 5 wykonanych samemu płyt na mrozie.
    Ale jakie doświadczenie ?

    Jedynie co to ważne aby wziąć pewny beton i z dodatkami antymrożeniowymi i tyle ..
    Jak jest temp minusowa to dodatkowo jest podgrzewany beton.

    Mi technolog betonu powiedział że do -10 stopni nie ma się niczym przejmować i nie trzeba nic zabezpieczać betonu , jedynie ważne aby podczas zalewania nie padał deszcz / śnieg ...

    Po prostu budowa w zimę jest trochę droższa , bo trzeba dopłącac do grzania / dodatków a przy wiekszych przymrozkach trzeba jakoś jeszcze dogrzewać .

    U mnie od wczoraj ruszła ekipa i zaczęła murować. Klej , zaprawa z dodatkami antymrożeniowmi które zna wykonawca ...

    U Ciebie pozwolono aby przed wylaniem został zmieniony skład mieszkanki betonu , na co wykonawca/inspektor nie powinien wyrazić zgody a kierowca betoniarki / pompy nawet takiego czegoś nie powinien zaproponować ...
    Nowoczesna stodoła w leśnej dziczy + komentarze
    Zużycie prądu LG Therma V 9KW

    Dom parterowy 117 m2 pow. użytkowej . Powierzchnia ogrzewana w całości podłogówką. 117 m2, . Ściany silikat 18 - 22 cm grafit , płyta fundamentowa z (15cm EPS200 + 10cm EPS100) ,duże przeszklenia, strop ocieplony celuoza Termofloc 40cm . Pompa LG Therma V 9KW.

  4. #13064
    DOMOWNIK FORUM (min. 500) Avatar B_i_U
    Zarejestrowany
    Aug 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Posty
    796

    Domyślnie

    Cytat Napisał wesat Zobacz post
    Podsumowując temat betonu zimą .....Ku przestrodze następnych podchodzących do tematu lania płyty przy przymrozkach. Nie warto - zbyt duży stres bez względu czy sami podejmujemy decyzję czy wyrecza nas firma. Lepiej poczekać do wiosny. Owszem da się ale trzeba by było mieć doświadczenie - z 5 wykonanych samemu płyt na mrozie.
    Chyba jednak wolałbym temperaturę powietrza -2oC niż letnie upały. Wolniej wiążący beton osiąga wyższą wytrzymałość końcową.
    Dziennik budowy dwóch nowoczesnych domów z płaskim dachem w standardzie NF15 (płyta fundamentowa) i NF40.
    BiU-House i Zx54 - dwa domy z płaskim dachem

    BiU w podróży - filmy
    Turcja, Gruzja...

  5. #13065

    Domyślnie

    Witajcie
    Znalazłem taki filmik. Czy jest możliwość aby zwierzęta zamieszkały w styropianie pod płytą?
    Samorobny Omega Dron 140m2. Ogrzewanie prądem grzałka w rurce 6 KW podłogówka 100%, cwu 300l grzałka 2kw w tanim prądzie silikat 24cm na podłogi 33cm styro ściany 20cm grafitu 0032 dach 20cm płyta pur 10 cm styro grafit
    CO CWU
    2018 - 2019 1624zł

  6. #13066
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    covallus

    Zarejestrowany
    Jan 2014
    Skąd
    Warszawa
    Posty
    104

    Domyślnie

    pytanie czy przegryzą się przez ubitą zagęszczarką podsypkę - na filmie widać, że pod tą "posadzką" jest zwykła ziemia...
    --- BLOG --- Dziennik --- M132L Wariantowy ---
    Jest: prąd, woda, płyta fundamentowa
    Będzie: ściany BK 24 cm + EPS 20 cm 0,031; strop terriva; dachówka ceramiczna; ogrzewanie podłogowe; WM+REKU; pompa ciepła PW...
    20170428: stan zero; 20170609 strop; 20170803 ​dach;

  7. #13067
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar fotohobby
    Zarejestrowany
    Aug 2011
    Skąd
    Rybnik
    Posty
    18.666
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    4

    Domyślnie

    Jak ktoś ma obawy, zawsze może wydać te 2tys zł na chudziaka.
    parterówka, płyta fundamentowa, 10cm XPS pod i 10cm EPS na płycie, silikat 18cm, 20 cm grafitowego EPS na ścianach, 5cm wełny i 30 cm celulozy na stropie. Rekuperator Kinetic 250, kocioł kondensacyjny Immergas Victrix 12kW, PV 4,27kWp na SolarEdge

  8. #13068

    Domyślnie

    Polecam Chudziak pod styropian. Sam na początku miałem zamiar go sobie odpuścić ale moja budowa jest na terenach wiejskich i postanowiłem dla obrony przed gryzoniami wylać Chudziak i pociągnąć z brzegu w pionie na styropianie od samego chudziaka grubsza warstwę zaprawy żeby od dołu i z boku nic mi w styropian się nie wgryzło.

  9. #13069
    STAŁY BYWALEC (min. 300)
    Konrad Podgórski

    Zarejestrowany
    Sep 2014
    Skąd
    powiat Legionowski
    Posty
    351

    Domyślnie

    A nie lepiej/taniej/prościej dać kliniec pod styropian? Wyrównany pospółką?

    (to jest pytanie)
    Dziennik Budowy z komentarzami

    Dom parterowy, powierzchnia użytkowa 90.5m2
    Płyta fundamentowa 20cm + 20cm XPS. Ściany PRAEFA 15cm + 20cm styro grafitowego. Strop monolityczny 18cm + 40cm celulozy. Okna z ciepłym montażem MOWO.
    Ogrzewanie wodne bezpośrednio w płycie. CO + CWU ładowane w II taryfie.
    EAH 40kWh/m2rok (podobno)

  10. #13070
    DOMOWNIK FORUM (min. 500)
    Regius

    Zarejestrowany
    Jul 2007
    Skąd
    Żory / Świętochłowice -> docelowo Mikołów Paniowy
    Posty
    988

    Domyślnie

    Cytat Napisał Konrad Podgórski Zobacz post
    A nie lepiej/taniej/prościej dać kliniec pod styropian? Wyrównany pospółką?

    (to jest pytanie)
    Też się nad tym zastanawiałem. Kłopotliwe wydawało mi się wykonanie później kanalizy. Ostatecznie stanęło na chudziaku, ale dodatkowy koszt zamknął się w około 700 PLN - 100 worków cementu (nieocenionej pomocy rodziny, swojej robocizny i prądu zjedzonego przez betoniarkę nie liczę - potraktowane jako hobby, woda ze studni, piasku zostało troszkę, więc i tak musiałem jakoś zagospodarować). Na wypoziomowanym chudziaku bardzo fajnie układało się styropian.

  11. #13071

    Domyślnie

    Przecież wszelkie robactwo i szkodniki żyją głównie w "humusie" i to dośc płytko.
    Normlanie przecież grunt pod dom się wymienia i zamienia się go pospółką lub piaskiem który jest później mocno utwardzony ...

    Tak samo kabel prądowy ziemny kładzie się bez żadnych dodatkowych osłon rur i itd , bo po prostu na tej wysokości i w piasku szkodników nie ma ...

    Więc bez nadgorliwości ...

    To co pokazał użytkownik to jakaś prowizorka i widac że został wylany beton bezpośrednio na ziemię , bez jej wymiany i utwardzenia ...
    A dodatkowo nawet nie wiadomo z jakiego to kraju i co to za budowla była ...

    Jesli taka nadgorliwość to pomyśleć co czują Ci co mają zwykłe fundamenty i zwykły chudziak ze słabego betonu B15 i cienkiej warstwy lany bezpośrednio na piasek ...
    Tam złe zagęszczenie może powodowac że "chudziak" sobie wisi w powietrzu i może kiedys się podłoga "zawalić" ....

    A były już pokazane zdjęcia że piasek nie był zbyt dobrze zagęszczony (a wiadomo tak dużą ilośc piasku dużo ciężej dobrze zagęścić) i było widać że chudziak wisiał sobie w powietrzu ...

    Przy płycie jest zbrojenie i jest olbrzymi nacisk , więc tam nie ma szansy aby powstała pustka pod płytą fundamentową ...
    Nowoczesna stodoła w leśnej dziczy + komentarze
    Zużycie prądu LG Therma V 9KW

    Dom parterowy 117 m2 pow. użytkowej . Powierzchnia ogrzewana w całości podłogówką. 117 m2, . Ściany silikat 18 - 22 cm grafit , płyta fundamentowa z (15cm EPS200 + 10cm EPS100) ,duże przeszklenia, strop ocieplony celuoza Termofloc 40cm . Pompa LG Therma V 9KW.

  12. #13072
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar fotohobby
    Zarejestrowany
    Aug 2011
    Skąd
    Rybnik
    Posty
    18.666
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    4

    Domyślnie

    Dlaczego nie ma szansy, by powstała pustka ?
    Nawet woda może zrobić ci tam pustkę....

    Gryzonie też (oczywiscie nie w klińcu). Nawet ktoś tutaj wklejał zdjęcia mrówek które wygryzły spory kawałek styropianu i wyniosły trochę piasku spod niego.
    parterówka, płyta fundamentowa, 10cm XPS pod i 10cm EPS na płycie, silikat 18cm, 20 cm grafitowego EPS na ścianach, 5cm wełny i 30 cm celulozy na stropie. Rekuperator Kinetic 250, kocioł kondensacyjny Immergas Victrix 12kW, PV 4,27kWp na SolarEdge

  13. #13073
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) Avatar מרכבה
    Zarejestrowany
    Aug 2011
    Skąd
    RBR
    Kod pocztowy
    38-500
    Dzielnica
    Średnie
    Posty
    11.286

    Domyślnie

    Mrówki miały sobie "gniazdo" w balu drewnianym, to są szkodniki bardzo groźne, inne są mniej groźne, lub nie groźne.
    Ale mrówki są istotnie zagrożeniem. Zrobię zdjęcie może - zostały same przyrosty późne .. drewno niczym syr Szwajcarski.

  14. #13074

    Domyślnie

    Mam pytanie. Płyta fundamentowa ocieplona od spodu 10 cm XPS. Będę za chwilę na etapie kładzenia rurek z wodą i od cyrkulacji. Czy trzeba je od płyty jakoś specjalnie ocieplić tak jak to się robi w przypadku fundamentów na ławach. Czy 2 cm styropianu wystarczy pod spodem rurek. Rurki w otulinie mają być. Wykonawca mówi że to wystarczy. Potem łatwiej wyrównać górę styropianu.

  15. #13075
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar uciu
    Zarejestrowany
    Oct 2005
    Skąd
    Mysłowice
    Kod pocztowy
    41-400
    Dzielnica
    Furmaniec
    Posty
    1.331

    Domyślnie

    Ma ktoś z Was odpływ liniowy w garażu przy płycie fundamentowej?


    Najniższe jakie znalazłem to ok 6cm wiec musiałbym w miejscu odpływu przywiązać coś do zbrojenia w miejscu odpływu - by w miejscu odpływu nie było otuliny zbrojenia - tak jak się robi przy prysznicu
    Wtedy 3cm wejdzie w płyte i do tego wylewka i bedzie ok

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	04b446ae43248614f09066781209.jpg
Wyświetleń:	49
Rozmiar:	24,5 KB
ID:	378547
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	6d120ae64df4ad2a45159c54421a.jpg
Wyświetleń:	33
Rozmiar:	10,6 KB
ID:	378548

    Inne pytanie przy okazji:
    1 odpływ wzdłuż bramy czy wzdłuż auta (jak zdłuż to lepiej miedzy autami czy pod każdym autem z osobna)
    2. wystarczy A15 czy lepiej B125? - pierwszy 26zł/m, drugi 80zł/m

    Może olać linowe i dać zwykłe kratki?
    Ostatnio edytowane przez uciu ; 14-01-2017 o 17:14
    Pozdrawiam
    Adam


    Parterówka na wąską działkę - dziennik budowy

    Parterówka 150m2, PF na 10cm XPSm + 10cm EPS, grzane 114m2, sciany 23cm styro 032 , strop 30cm styro, okna 3szyb z wysunięciem w styro. PC PW Panasonic SDC 9kw 3f H , bufor 100l, 100% podłogowka, sunex fish 300l, Thessla Green 300v

  16. #13076

    Domyślnie

    Cytat Napisał DrKubus Zobacz post
    Znów mnie kusiło żeby trochę policzyć:

    Okazuje się, że pionowe ocieplenie płyty (po obwodzie), zmienia dość drastycznie wyniki, przy tych samych warstwach XPS/EPS (10/10), bez ocieplenia poziomego straty 735 kWh/rocznie, po zastosowaniu 10 cm 0,037, straty spadają do 429 kWh/rok

    Żeby nie było podaję wyliczenia straty ciepła przez grunt dla płyty 100m2, ocieplonej dookoła 10 cm EPS 037:

    XPS 0,037/EPS 0,031
    10/10 - 429 kWh/rok
    20/ 0 - 461 kWh/rok
    10/ 8 - 469 kWh/rok
    10/ 0 - 1972 kWh/rok

    Wnioski pozostawiam Wam

    nurtuje mnie czy obliczenia robiłeś pod ogrzewanie podłogowe?

  17. #13077
    STAŁY BYWALEC (min. 300)
    Konrad Podgórski

    Zarejestrowany
    Sep 2014
    Skąd
    powiat Legionowski
    Posty
    351

    Domyślnie

    Znacie producenta XPS który ma w swojej ofercie frezowany XPS 18cm? Mam taki w projekcie na obrzeżach i teraz dopiero zauważyłem że większość ma maks 16cm...

    Można łączyć 10 + 8cm ale to dwa razy robota
    Dziennik Budowy z komentarzami

    Dom parterowy, powierzchnia użytkowa 90.5m2
    Płyta fundamentowa 20cm + 20cm XPS. Ściany PRAEFA 15cm + 20cm styro grafitowego. Strop monolityczny 18cm + 40cm celulozy. Okna z ciepłym montażem MOWO.
    Ogrzewanie wodne bezpośrednio w płycie. CO + CWU ładowane w II taryfie.
    EAH 40kWh/m2rok (podobno)

  18. #13078
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) Avatar drak72
    Zarejestrowany
    Dec 2011
    Skąd
    Wrocław
    Dzielnica
    Krzyki / Brochów
    Posty
    177

    Domyślnie

    @Darkat
    Ja mam zanotowane takie zdanie w zapiskach:
    "Za radą forumowego Asolta wszelkie rury kładzione są na 3cm styro do podłogi coby oddzielić je od chudziaka i zmniejszyć straty ciepła. "
    Możesz wyguglać post/wątek na FM, z którego to pochodzi.


    A propos odpływu liniowego - podziwiam, jak ktoś robi płytę bez ocieplenia nad płytą.
    W ociepleniu na płycie można tyle rzeczy poprowadzić (odpływ w garażu, odpływ liniowy prysznicowy, rury z wodą, kable elektryczne...),
    gdybym miał o tym myśleć na etapie lania płyty, uff.
    Ja wybrałem wylewkę na płycie, m.in. dlatego, że bałem się wszystkiego zalewać betonem (nierozerwalnie połączyć z warstwą konstrukcyjną)
    Przykład: u mnie w bloku w garażu podziemnym, odpływ liniowy się pokruszył - kratka się przesunęła, kilka aut przejechało i po ptakach.
    Do przemyślenia dla osób, które są jeszcze przed decyzją.

    @uciu
    U mnie w projekcie jest spadek w garażu w stronę bramy i odpływ przy wjeździe.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	garaz_spadek.jpg
Wyświetleń:	76
Rozmiar:	58,4 KB
ID:	378651

    Z doświadczenia powiem jak już zrobię i będę użytkował

  19. #13079
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Kaizen
    Zarejestrowany
    Jun 2014
    Kod pocztowy
    05-540
    Posty
    24.456
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    155

    Domyślnie

    Cytat Napisał drak72 Zobacz post
    A propos odpływu liniowego - podziwiam, jak ktoś robi płytę bez ocieplenia nad płytą.
    A po co odizolowywać się od akumulatora ciepła? Żeby kombinować, jak go ładować i rozładować?


    Cytat Napisał drak72 Zobacz post
    W ociepleniu na płycie można tyle rzeczy poprowadzić (odpływ w garażu, odpływ liniowy prysznicowy, rury z wodą, kable elektryczne...),
    Płyta pod garażem to IMO nieporozumienie. A już na pewno izolowanie garażu od grzejącego gruntu. No, chyba, że ktoś chce mieć bardzo ciepły (jak salon) garaż. Tylko po co?

    Co daje puszczenie instalacji wody pomiędzy warstwami betonu? Że ewentualny wyciek wykryjemy jak się pochorujemy, bo tam coś się zalęgnie? A jeżeli nie bierzemy pod uwagę wycieku - to co za różnica?

    Elektryka - podobnie. I jeszcze trudniej wykryć, gdzie jest problem, jak wywala bezpiecznik niż gdy jest tradycyjnie, pod tynkiem.


    Cytat Napisał drak72 Zobacz post
    gdybym miał o tym myśleć na etapie lania płyty, uff.
    A co za różnica, na którym etapie? I tak wiele kibelka czy odpływu liniowego nie przesuniesz, jak na płycie dasz 10cm styro.

    Cytat Napisał drak72 Zobacz post
    Przykład: u mnie w bloku w garażu podziemnym, odpływ liniowy się pokruszył - kratka się przesunęła, kilka aut przejechało i po ptakach.
    To z czego był ten odpływ, że się pokruszył? I jaki beton, że pozwolił na przesunięcie? No i na czym polega problem tak naprawdę? Nie dało się odpływu wymienić? Co zmienia, czy jest w wylewce, czy w płycie?

  20. #13080
    ELITA FORUM (min. 1000)
    jacentyy

    Zarejestrowany
    Jan 2014
    Skąd
    Cieszyn
    Kod pocztowy
    43-418
    Posty
    1.852

    Domyślnie

    ^^
    Daruj sobie te madrości

    Cytat Napisał Kaizen Zobacz post
    A po co odizolowywać się od akumulatora ciepła? Żeby kombinować, jak go ładować i rozładować??
    Akumulator to ja mam w samochodzie

    Cytat Napisał Kaizen Zobacz post

    Płyta pod garażem to IMO nieporozumienie. A już na pewno izolowanie garażu od grzejącego gruntu. No, chyba, że ktoś chce mieć bardzo ciepły (jak salon) garaż. Tylko po co?
    Nieporozumienie to jest puszczanie rurek gzrewczych , czy innych instalacji w elemencie konstrukcyjnym jakim jest fundament.
    Jak chce miec +10 stopni w garazu i dac podlogówke to ta podlogowka mam grzac ziemie?

    Cytat Napisał Kaizen Zobacz post
    Co daje puszczenie instalacji wody pomiędzy warstwami betonu? Że ewentualny wyciek wykryjemy jak się pochorujemy, bo tam coś się zalęgnie? A jeżeli nie bierzemy pod uwagę wycieku - to co za różnica?
    A myślisz, że mądrzejsze jest zatapianie instalacji wodnej w płycie? A moze pod płytą?
    Ostatnio edytowane przez jacentyy ; 16-01-2017 o 07:45

Strona 654 z 833

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony