"D172 Zbigniew z garażem" ciut powiększony, 147m2 grzanych podłóg. OZC by ASolt - 4,7kW +1kW cwu. Podłogi 2x10cm eps100-0.038, ściany Lewkowo LPW-25 + 20cm grafit-0,031. Na stropie 40cm eps80-0,038. WM - Nikol 320. Całość podłogówka + dwie drabinki, PPC C9 + 2x100m odwierty. Okna Amberline trzy szyby Ug=0,5.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychzauważyłem , ze w menu serwisowym pod ustawieniem trybu:
"Ferie.Dni=",
" Party.Godzin=", jest nowa opcja:
T.Eko_CH=24C
T.Kmf_CH=21C
Co to może być? Do czego służa te nastawy?
PPC inv. 18kW bufor 400L, DZ 6petli po 200mb na głebokosci 160-170cm "tymi ręcami zrobione" , pow.użytkowa 316 mkw, wszędzie ogrzewanie podłogowe, 20 cm styropianu na ścianach i posadzce, 35 cm wełny na poddaszu.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychGdyby ktoś był zainteresowany:
zrobiłem odczyt dokładnie po roku i w tym okresie (02-2016 do 02-2017) moja pompa (ECOPOWER C11) pracowała na rzecz ogrzewania 1700 godzin, nie mylić z kWh. Pompa pracuje od 12-2012, dom zamieszkany od 2014. Powierzchnia około 160m2 plus garaż z kotłownią 40m2, całość podłogówka. Temperatura zadana to 22st. C, krzywa nr 1, licznik 2 taryfowy, w 2 taryfie temp. ustawiona na 25st. C.
Nie było żadnych problemów przy dużych mrozach, komfort użytkowania nie do przecenienia.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych@drapek: masz14/99 przy automatycznej dezynfekcji czyli: dezynfekcja odbywa się co 14 dni - zmień na 7 drugi parametr : /99 oznacza ze minęło 99 lub więcej dni od ostatniej dezynfekcji, w dniu przeprowadzonej dezynfekcji będzie /0 w następnym /1 itd u Ciebie bezpośredni po edycji ma to wyglądać tak 7/99 Dezynfhekcja AUTO i będzie działać co 7 dni
Ostatnio edytowane przez sędłaki ; 08-04-2017 o 22:25
PPC inv. 18kW bufor 400L, DZ 6petli po 200mb na głebokosci 160-170cm "tymi ręcami zrobione" , pow.użytkowa 316 mkw, wszędzie ogrzewanie podłogowe, 20 cm styropianu na ścianach i posadzce, 35 cm wełny na poddaszu.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychNo, właśnie. Czy ktoś z Was może samodzielnie ogarnął ten temat? Producent sterownika - Frisko, sprzedaje interfejs Tibbo DS1206 w cenie > 500 PLN brutto. U instalatorów często jest to jeszcze droższe. Interfejs ten jest programowalny i zastanawiam się czy to jest kluczowy (czyli czy Frisko wgrał tam jakieś oprogramowania), gdyż zwykły interfejs RS232 <-> TCP/IP (Ethernet) z protokołem Modbus kosztuje rzędu 200-400 PLN.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychOryginalny interfejs DS1206 a w zasadzie teraz sprzedawany RTU MK01 pozwala na połączenie się ze sterownikiem poprzez aplikację mobilną Frisko Mobile oraz dodatkowo wysyła na serwer frisko mierzone temperatury . Można się również za jego pomocą skomunikować ze sterownikiem poprzez aplikację Frisko Online. W wersji bezpłatnej producent zakłada konto dla użytkownika na serwerze na które logujemy się za pomocą aplikacji Frisko Online. Po zalogowaniu łączymy się z naszym sterownikiem i możemy przeglądać historię temperatur z bieżącego oraz przedniego dnia oraz programować podstawowe parametry które nie wymagają kodu serwisowego w sterowniku, takie jak temperatury i godziny pracy . Samą komunikację ze sterownikiem pewnie można zrobić przy użyciu dowolnego interfejsu Modbus RTU, trzeba by tylko zwrócić się do Frisko o udostępnienie rejestrów sterownika aby można było się z nim skomunikować ale z tego co wiem Frisko nie robi z tego jakiejś tam wielkiej tajemnicy. Niemniej jednak aby logować sobie parametry pracy systemu trzeba by sobie jakiś własny serwerek postawić . Tutaj na forum nawet ktoś kiedyś coś podobnego opisywał.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychPodbiję temat. Mam C10i, zakupioną w 2016 rok, zeszłej zimy grzała wykańczany dom do 16 stopni, nie było paneli a i ja chodziłem lepiej ubrany. Rozdzielacze na maxa, rurek w podłodze 21 pętli po 65-75 m(max jedna ma 88m), łączna długość pętli ok 1550 m. Do sedna:
- jak grzeję dół, to on się szybciej nagrzewa, bo tam ma praktycznie same płytki, czujnik tez jest na dole
- góra w tym czasie nie dogrzewa się, bo tam są oprócz łazienki same panele
- zmniejszając na dole rotametrami przepustowość pętli schodzę na przepływy poniżej jednego, ale na górze się one znacząco nie podnoszą
- jak zamknę dolny rozdzielacz całkiem, wtedy przepływy na górze idą na max...
Wnioskuję z tego, że samymi przepływami na takiej ilość i długości pętli wiele nie zwojuję przy tej pompce... Trzeba by ją wymienić na mocniejszą??? Pompka ma teraz 55W, podobno jest elektroniczna i nie zmienia się tam manualnie nastaw...
Dziennik budowy wariacji "Heliosa" - zapraszam wszystkich udzielający dobrych rad
Dom piętrowy 220 m2 (w tym nieogrzewany garaż 32 m2), ściany silikat drążony, EPS 20 cm 0,031, strop nad piętrem 25 cm EPS 0,40, podłoga 15 cm EPS 0,38, PC PPC C10 inverterowa, Dz spiralne 720 mb rury na obszarze ok 500m2, okna 3szybowe Avante, Rekuperator Thessla Green 400, PV 5,08 kWp grunt, wystawa prawie południowa
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychJeśli nie możesz rozdzielić zasilanie pięter osobnymi pompkami to wymiana na mocniejszą powinna pomóc.
P.S.
Podobnie jak domelek mam po jednej pompie na kondygnację.
Na poddaszu utrzymywała się zbyt niska temperatura od zakładanej. Po wymianie pompki na elektroniczną o max. moc 75 W, sytuacja uległa znacznej poprawie.
Ostatnio edytowane przez Tomaszs131 ; 29-11-2017 o 16:29 Powód: P.S.
Pow. grzanych podłóg 278m2 w tym piwnica 63m2 OZC 30kwh/m2/rok, 5.9 KW, n50=0,66. Pci GW 10KW on/off, DZ 2×100m, 100% OP, ciepłomierz, reku, OC, GGWC. Kominek bez rozprowadzenia. Chybiony zakup. Zużycie prądu na rzecz CO, CWU i chłodzenie:
2017r. - 3265 kwh,2018r.-2898 kwh, 2019-2745kwh, 2020r-2540 kwh.Temp. w domu 230C.
Piwnicy nie ogrzewam.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychIfarrg
Ja bym się z wymianą obiegówki nie spieszył, tyko najpierw spróbował wykorzystać to co obecnie istnieje. Może uda się uzyskać zadowalający efekt poprzez stopniową (aż do skutku) redukcję przepływu na parterze. Delta GZ wzrośnie (podaj do jakiej wartości).
Warto upewnić się, czy obiegówka pracuje już z wydajnością maksymalną.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychPoczekam jeszcze jakiś czas, ale żeby na górze mieć zadowalająca temperaturę, na dole muszę miec tak 22,5-23 stopnie, a to dla mnie trochę za ciepło, z kolei na górze jest wtedy o 1-1,5 stopnia mniej.
Czy jeśli przykręcę rotametry do przepływu mniej niż 1, to nie będzie to zbyt mało? Muszę poobserwować też pompę, bo nie mam wglądu do jej start-stopów, a boję się, że jak za bardzo zdławię, to może się zbyt wiele razy uruchamiać.
Na powrocie nie mam termometra, pompa nie podaje tej wartości. Musiałbym kupić jakieś przylgowe, ale te za naście złotych mają +/- 2,5 stopnia wachnięcia... Da się je jakoś wyskalować? Nie wiem - zakładając najpierw na jedną rurkę oba i notując temp czy są różne, a potem odejmować/dodawać ew. róznicę jak już będą na zasilaniu/powrocie?
Dziennik budowy wariacji "Heliosa" - zapraszam wszystkich udzielający dobrych rad
Dom piętrowy 220 m2 (w tym nieogrzewany garaż 32 m2), ściany silikat drążony, EPS 20 cm 0,031, strop nad piętrem 25 cm EPS 0,40, podłoga 15 cm EPS 0,38, PC PPC C10 inverterowa, Dz spiralne 720 mb rury na obszarze ok 500m2, okna 3szybowe Avante, Rekuperator Thessla Green 400, PV 5,08 kWp grunt, wystawa prawie południowa
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychCzujniki DS mają 0,5 stopnia tolerancji pomiaru możesz je wyskalowa w wodzie lodowej do tego respberry pi i nettemp i masz wszystko jak na dłoni...
185m2+30m nieogrzewany garaż i kotłownia, pompa gruntowa 10kW On/Off , 2x300m DN40 w ziemi (kolektor poziomy spiralny)
Rekuperator Ventilus 400
Instalacja PV 9,9Kwp +falownik Huawei 8kW - samemu robione
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychMam pytanie. Posiadam pompę c10i, moc znamionowa 2,6kW. Obserwowałem zużycie przez nią prądu całą zimę. Wyszło mi, że jak na dworze jest w okolicach 0 stopni, to pompa przez 7,5 h taryfy nocnej zużywa około 2,5-2,15 kWh na godzinę. , a jak jest poniżej -10, to średnie zużycie na godzinę wynosi 2,6-2,75 kWh. Krzywa grzania ustawiona na 1, czas pracy identyczny, w domu ciepło.
Teraz moje pytanie jest takie: czemu przy mrozach jest wyższe zużycie prądu, gdy temperatura w podłodze jest taka sama?
Dziennik budowy wariacji "Heliosa" - zapraszam wszystkich udzielający dobrych rad
Dom piętrowy 220 m2 (w tym nieogrzewany garaż 32 m2), ściany silikat drążony, EPS 20 cm 0,031, strop nad piętrem 25 cm EPS 0,40, podłoga 15 cm EPS 0,38, PC PPC C10 inverterowa, Dz spiralne 720 mb rury na obszarze ok 500m2, okna 3szybowe Avante, Rekuperator Thessla Green 400, PV 5,08 kWp grunt, wystawa prawie południowa
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych