@Regius, tak się dzieje, było to trochę upierdliwe, u mnie Alpol i QuickMix (urabiane wg. instrukcji).
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychJak sobie radziłeś z ewentualną korektą? Dawałeś jakieś "klinki", czy robiłeś gęstszą zaprawę jak radzi Firewall?
Czy do zaprawy cementowej na pierwszą warstwę dawałeś plastyfikator?
U siebie dodałem plastyfikator, ale zaprawa nie wyszła w ogóle "ciastowata" i pomimo, że trzaskałem porządnie młotkiem bo bloczku nie udało się go "wbić". Musiałem zdejmować bloczek i zdjąć trochę zaprawy, potem okazywało się z reguły, że w jednym miejscu jest już za nisko i znowu zdejmowanie bloczka i dokładanie zaprawy ...
Zastanawiam się, czy nie dodać wapna gaszonego do zaprawy, żeby nie mieć takich problemów.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychSama deko (nie chciałem przeginać) gęstsza zaprawa nie ratowała sprawy, pomagałem sobie klinikami i krzyżykami (glazurowymi), w miarę możliwości usuwałem je szybko (kilka kolejnych bloczków już trochę trzymało "w ryzach" poprzednie. Nie zmienia to faktu że na ostatniej warstwie już było trochę nierówności, ale z tego co widziałem na fotach u innych to i tak było względnie ładnie.
Na pierwszą warstwę robiłem jak nakazują - zaprawa cementowa 1:3 (nie dawałem plas.), nie kładłem jej równo ale jak pamiętam chyba dwa rzędy jakby kopczykowe (górki). Jakoś poszło, choć pamiętam że start murowania pierwszej warstwy był koszmarny, po może 20-30mb już jakoś szło.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDzięki za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie w sprawie spoiny pionowej. Kusi mnie, żeby spoinę pionową też robić na klej, albo zalewać te duże dziury zaprawą. Czy w Twoim przypadku stosowałeś jakieś podobne zabiegi?
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDokładnie, chodzi o szczelność. Zobaczę, czy w ogóle da się to zrobić (w przyszłym tygodniu wracam do murowania po długiej przerwie).
Mam zagwozdkę ze zbrojeniem podokiennym. Producent pisze coś takiego:
"W wypadku strefy podokiennej zbrojenie może być potrzebne, gdy wytężenie muru lub filarka międzyokiennego przy otworze okiennym jest większe niż 70% obliczeniowej nośności tego elementu. Zbrojenie należy wówczas sytuować pod i nad otworem okiennym. Zbrojenie pod otworem okiennym należy przedłużać na odległość 50÷80 cm poza krawędź otworu i umieszczać je w każdej spoinie wspornej na całej wysokości strefy podokiennej (rys. 12a). Przy dużych otworach, o szerokości powyżej 2,5 m, można stosować zróżnicowane długości zbrojenia (rys. 12b). Zbrojenie nad otworem okiennym należy stosować w trzech kolejnych spoinach wspornych (lub mniej jeśli wysokość muru nad otworem jest mniejsza), wyprowadzając zbrojenie poza krawędź otworu na odległość 50÷80 cm."
Rozumiem z tego, że zbrojenie strefy podokiennej nie jest obowiązkowe, a jeśli już robić, to w każdej spoinie.
U innych producentów (np. Grupa Silikaty) jest zalecenie, żeby dawać zbrojenie w ostatniej spoinie pod oknem.
Jak to było u Was ze zbrojeniem? Dawaliście we wszystkie spoiny pod oknem?
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychU mnie murarze podczas murowania zaciagali spoine pionowa klejem od zewnatrz. Na koniec SSO bylo impreza z zabitymi i ofoliowanymi otworami pod stolarke i wialo tam gdzie zrobili to niedokladnie. A byla ostra wichura. Pozwolilo to wychwycic kilkadziesiat miejsce i od reki zapiankowalem.
Zmodyfikowany biedadomek Z162: 146m2, w dachu celuloza do kalenicy 40cm - 65 kg/m3. 16XPS/20PF/17styro/8posadzki. Silka 18/12+33cm styro. GWC 50m, WMG+RSŚ+GMC by nydar. . PC Ecopol 5.9kW, DZ 2x74m. OZC by asolt 39kWh/m2, obciazenie 3.7 kW
n50=0,38
1 rok: 12.2015-12.2016 CO 919 kWh czyli ca 25 kWh/m2 ???
2 sezon: 09.2016-05.2017 CO 786 kWh czyli ca 22 kWh/m2 ??? Temp dol +1.5K
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychWitam,
Wiem, że pewnie takie pytanie i odpowiedź już padły, ale temat jest bardzo obszerny i nie mogę znaleźć odpowiedzi. Jeśli możecie podać numer strony to bee wdzięcznyt Otóż chcę budować z silikatów, taki też mam projekt, mam natomiast problem z wyborem wykonawcy. Otóż mam polecaną ekipę murarzy, którzy budowali już z silki i ogólnie chętnie bym ich zatrudnił, ale murują tylko na tradycyjna zaprawę na 1 cm, na klej nie maja w ofercie.Czy lepiej murować z silki na tradycyjnej zaprawie, czy zmienić materiał?
dzięki, pozdrawiam
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychMam pytanie czy miał ktoś sytuację, że zmienił materiał z betonu komórkowego na silikaty. Czy zmienia się w takiej sytuacji zbrojenie stropu?? Silikaty są dwa razy cięższe od bloczków komórkowych, ściany działowe poddasza nie pokrywają się z nośnymi na parterze (oprócz jednej), czy to będzie problem. Budynek w projekcie gotowym miał być zbudowany z bet. komórkowego ale chcę budować z silikatów - nośne 24 cm, działowe 12 cm. Po adaptacji projektu nie mam żadnej korekty zbrojenia. Strop zbrojony prętem 10mm, pręty rozdzielcze 8 mm, belki stropowe, wieńce 12 mm.
Dom w Zielistkach 3 ver 2.0 by jaroWy
PV 7.26 kWp
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychWitam.
Pytanie do tych co już wybudowali. Jak macie ustawioną ścianę nośną o szerokości np: 18 cm silikaty na ścianie fundamentowej o szerokości 25 cm - wtedy zostaje nam 7 cm. Czy licujecie na zewnątrz, od wewnątrz czy ustawiacie idealnie na środku. Jeśli licujecie od wewnątrz to co robicie z tym zapasem 7 cm - nie boicie sie że podłoga będzie pracowała inaczej niż ściana.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychA mmie się wydaje, że budynek ma określone pewne wymiary zewnętrzne i należy tak postawić ściany, aby wymiary te (przy uwzględnieniu ocieplenia) spełnić
parterówka, płyta fundamentowa, 10cm XPS pod i 10cm EPS na płycie, silikat 18cm, 20 cm grafitowego EPS na ścianach, 5cm wełny i 30 cm celulozy na stropie. Rekuperator Kinetic 250, kocioł kondensacyjny Immergas Victrix 12kW, PV 4,27kWp na SolarEdge
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych