PDA

Zobacz pełną wersję : Jak podłączyć włącznik schodowy ??



seven
04-12-2007, 12:40
Na klatce schodowej mam włącznik na górze i na dole tak, że mogłem gasić i zapalać światło którym chciałem. Ale coś się zepsuło i nie działało tak jak powinno. Gdy zgasiłem na dole to nie mogłem zapalić na górze i odwrotnie. Myślałem, że włącznik się zepsuł to wymieniłem oba i zapomniałem zerknąć jak były podłączone te stare. Mieszałem przewodami i niestety nie mogę podłaczyć tak, żeby było dobrze. Już zaczynam myśleć, że zepsuło się coś innego niż włączniki.
Może ktoś mi pomorze zanim wezwę elektryka ?

Dodam tylko, że jestem kompletnym laikiem co do elektryki i nie rozumiem tych schematów, nie potrafie ich czytać.
W puszkach wystają 3 przewody do podłaczenia włącznika (zielono-żółty, niebieski, czarny)

A czy któryś z tych przewodów trzeba połączyć z innym przewodem razem we włączniku, czy wszystkie osobno? We włączniku są trzy podwójne wejścia na przewód.

ardziu
04-12-2007, 17:12
Dodam tylko, że jestem kompletnym laikiem co do elektryki i nie rozumiem tych schematów, nie potrafie ich czytać.



nie chciałem tego mówić, ale po chwili zastanowienia jednak napiszę:

wezwij elektryka.

JoShi
04-12-2007, 17:48
Jak mamy Ci pomóc, skoro nie umiesz czytać schematów? Wezwij kogoś kto się na tym zna.

seven
04-12-2007, 20:19
No to raczej wezwę elektryka.
Swoją drogą myślałem, że nie jest to na tyle skomplikowane aby nie można było zrobić tego samemu z Waszą pomocą. Nawet jeżeli nie znam się na schematach.
Pozdrawiam

tomek1950
04-12-2007, 21:48
Wezwij elektryka, podłączenie wyłaczników schodowych nie jest trudne, ale choć trochę trzeba się na tym znać. Dla bezpieczeństwa Twojego i Twoich bliskich.
Pozdrawiam.

Jedrek-Jedrek
04-12-2007, 22:30
A ja bym poprosił o schemat takiego podłączenia już to kiedyś zrobiłem ale schemat sie gdzieś zagubił i takie tam historie, wiec jeśli nie było by to kłopotem to bym był wdzięczny :D

JoShi
05-12-2007, 11:27
No to raczej wezwę elektryka.