PDA

Zobacz pełną wersję : Czy gruz przyda się podczas budowy ???



KasiaS
16-08-2003, 19:09
Witam,,
Niedługo zaczynam budowę i mój tata usilnie namawia mnie abym ściągała gruz który wg niego przyda się do wylania fundamentów, podłóg, tarasów ? Czy ma rację ? Czy powinnam latać z przyczepką i sprzątać okoliczne gruzowiska ??

Nie znam się zbytnio na technologiach, mój tata budował dom 16 lat temu i mówił że w nasz dom poszło 10 wywrotek gruzu. Wiem że wtedyrobiło się to również ze względów oszczędnosciowych (mniej betonu) tata mnie namawia do tego samego.

Czy ma rację ??

Jedna z ekip murarskich powiedziała mi że do fundamentów to abspolutnie nie ale może do chudziaka tpo trocę można zużyć

sama nie iwem co mam robić

poradźcie,,
pozdrawiam
Kasia

moniga
16-08-2003, 20:01
Ja też się nie znam ale mój ojciec właśnie rozbudowuje się i też zawsze gruz wrzucał do fundamentów.Wiem tylko że cegła nie nadaje się (ponoć) do fundamentów.

Teska
16-08-2003, 20:14
ja gruz wywoziłam...do fundamentów , tarasów i schodów uzyłam piasek zageszczony, zbrojenie itp...

ale wiem ze czesc ludzi sypie gruz....

Wowka
16-08-2003, 23:13
Gruz betonowy owszem, nadaje się do betonu. np do wylania zewnętrznych schodów, podmmurówek ogrodzenia itd. Niemniej na stropy poleczam z gruszki. Cegły absolutnie nie wolno dodawać do betonów, tzw. "lasuje się" . Możesz gruzu ceglanego uzyc np. do utwardzenia drogi.
Pozdrawiam

Luna_tyk
17-08-2003, 16:57
Kasiu
na odstępstwa od zasad możesz sobie pozwolić tylko wtedy, gdy Ty jesteś biegła w danym rzemiośle.
Mój znajomy (inż. budownictwa, 25 lat w zawodzie) zbudował dom, w którym każde prawie rozwiązanie konstrukcyjne jest odstępstwem od zasady. Tylko, że on to zrobił z głową, i dużo zaoszczędził.
Natomiast Ty ryzykujesz nad miarę. Gorąco odradzam, najwyżej tak jak Wowka pisał: gruz - pod dojazd.