PDA

Zobacz pełną wersję : zarzadzanie podłogówką i kaloryferami - wasze doświadczenia



jacekot
02-01-2008, 13:32
Witam od kilku dni mam w domu podłączone ogrzewanie i jeszcze nie mam doświadczenia w zarządzaniu ciepłem, więc może ktoś z was się ze mną podzieli swoim, aby nie tracił czasu na eksperymenty. Co jest moim zagadnieniem zamieściłem w temacie?

Mam zrobioną instalacje, CO tak, że na całym dole mam podłogówkę, a na górze w sypialniach kaloryfery. Mam sterownik pokojowy ( czy jak on się nazywa) w pokoju w salonie, który wyłączą piec. I teraz sytuacje, która u mnie występuje. Mam ustawioną temperaturę na sterowniku 21 stopni, w momencie, kiedy podłogówka ogrzeje dół do tej temperatury wyłącza się piec ( naturalne zjawisko), tylko, że podłogówką tak długo trzyma temperaturę, ze rzadko sie włączą, a jak już to nastąpi to trwa też nie za długo. Jak do tej pory extra. Tylko ze takie długie przerwy w działaniu pieca powodują ze kaloryfery na górze nie są w stanie nagrzać pokoi i mam w nich chłodno.

Jakie są wasz doświadczenie w takich sytuacjach?

Mam ustawioną temperaturę na piecu 55st na podłogówkę na mieszaczu 40st. Czy mam zmniejszyć temperaturę na podłogówkę, aby częściej się włączała i dłużej grzała?

luk__25
02-01-2008, 13:48
Nic nie zrobisz. Nie jest to kwestia temperatury podłogówki tylko jej bezwładności cieplnej. Spytaj tego kto to zaprojektował. Pewnie jeszcze w salonie masz kominek? Taki układ z taką regulacją nigdy nie będzie pracował poprawnie.

garbus2
02-01-2008, 13:55
Nic nie zrobisz. Nie jest to kwestia temperatury podłogówki tylko jej bezwładności cieplnej. Spytaj tego kto to zaprojektował. Pewnie jeszcze w salonie masz kominek? Taki układ z taką regulacją nigdy nie będzie pracował poprawnie.