PDA

Zobacz pełną wersję : Uprawnienia elektryka do kładzenia instalacji



mario1976
04-01-2008, 10:11
Witam, mam pytanie bo zgłupiałem.

Elektryk znajomy. Jestem z nim umówiony na instalacje w domu. Ma uprawnienia (książeczkę) SEP-owskie. Nie znam się na sprawach elektrycznych, facet jest fachowy, mam do niego zaufanie, twierdził, że te papiery są wystarczające.

Wczoraj czytam sobie taki watek:

http://forum.muratordom.pl/elmar-tarnobrzeg-marek-lis-elektryk-ostrzegam-przed-nim,t117513.htm

Jak komuś nie chce się zaglądać to problem jest taki:

Forumowiczowi kładł instalacje ktoś z upranieniami SEPowskimi (książeczka SEP po zdanym egzaminie) i jest teraz poważny problem z jej odbiorem i podpisaniem umowy z Energetyką. Elektryk nie miał uprawnień budowlanych do kładzenia instalacji w nowo powstających obiektach.

Nie jest też członkiem Stowarzyszenia Elektryków Polskich więc jego uprawnienia (czyli tajemnicza dla mnie książeczka SEP) dotyczą tylko eksploatacji już istniejącej instalacji.

Wczoraj gadałem z sąsiadem, któremu robili ostatnio instalacje. Powtierdził, że oprócz knigi SEP jego elektryk miał te uprawnienia budowlane (czyli był członkiem Stowarzyszenia).

Byłem jużprawie pewien, że trzeba szukać nowego elektryka lub on musi poszukac kogoś z odpowiednim stempelkiem (?).
Przed chwilą zadzowniłem jeszcze do Energetyki (Warszawa Teren Rejon Pruszków). Rozmawiam z bardzo miła Panią i pytam jak kogo dobrego jakie papiery musi mieć elektryk abym nie miał problemów z odbiorem, podłączeniam aby było miło i kulturalnie.

Odpowiedź: SEP-owskie :o
Moje pytanie: A jeszcze jakieś (uprawnienia budowlane, członkostwo w Stowarzyszeniu)
Odpowiedź: Nic mi o tym nie wiadomo. Wystarczy SEP.

Kur....zgłupiałem. Jak to jest ????

pelsona
04-01-2008, 10:38