PDA

Zobacz pełną wersję : Czy to dobra technologia szalunku pod ogrodzenie?



himlaje
06-03-2008, 09:15
Co myslicie o podmurówce do ogrodzenia wykonywanej technologią szalunku traconego (bo tak to się chyba nazywa) czyli zamiast tradycyjnego szalunku z desek ustawia się bloczki (betonowe) w które wlewa się beton. Takie rozwiązanie spotkałem raz u sąsiada, będąc u jednego ze znajomych i wydaje mi się prostsze i szybsze w wykonaniu, więc może i tańsze. Nie znam się tak na tym i nie wiem jakie to "nowocześniejsze" rozwiązani ma zalety a jakie wady. Nie wiem też jak to wygląda kosztowo. Jesli ktoś ma doświadczenia w tej materii to chętnie poczytam bo na forum nic takiego nie znalazłem a i w internecie jest niewiele.

dzabij
06-03-2008, 09:50
Myślisz o pustakach szalunkowych, powiedzmy o czyms takim ? ( http://www.bruk-bet.pl/index.php?s=produkty&ids=15,53,0 )

Pomysł chyba ciekawy, trzeba by tylko przeliczyć jak to wyjdzie cenowo (znaczy o ile drożej). Te pustaki można by wykorzystać tylko do części naziemnej ogrodzenia (szkoda pchać je w ziemię, tam mamy szalunek "naturalny"). No i może być problem aby idealnie wypoziomować te pustaki na lini ogrodzenia, chyba że działka w miarę równa.

Duży plus to napewno oszczędność czasu (jeżeli ktoś ma długą linię ogrodzenia).

Alternatywnie można zastosować tzw. podmurówkę systemową - płyty betonowe o długości 2,5 metra, wysokości 30 cm i grubości 5-7 cm. Niestety ciężko potem na takiej podmurówce położyć np. klinkier, ale od strony "mało" reprezentacyjnej ogrodzenia można to zastosować.

himlaje
06-03-2008, 10:23
Zapewne pisąłem własnie o takiej technologii. Dzięki za link. A czy robił ktos może kalkulację kosztów wykonania podmurówki tradycyjna metoda i tą z szalunku traconego? Chętnie zapoznam się z wnioskami takiej kalkulacji.