PDA

Zobacz pełną wersję : Porysowany profil okienny.



Pomocnik
01-04-2008, 13:24
Kupiłem 11 nowych okien, po tygodniu ściągnąłem folie i okazało się że na 4 z nich profil jest porysowany. Co zrobić ? Żądać nowych ?

Trociu
02-04-2008, 10:09
A jakie masz warunki gwarancji na te okna?
Czy jesteś w 110% pewien, że porysowanie odbyło się przed zamontowaniem okien i jesteś w stanie to udowodnić?

Ja przed podpisaniem protokołu odbioru i montażu okien sprawdziłem wszystkie. Wszelkie zadrapania i rysy znalazły się w protokole. Na szczęście rysy są niewidoczne u mnie z odległości więc w ramach rekompensaty dostałem specjalnego flamastra żeby ewentualne ubytki zamalować sobie ;)

olinda
02-04-2008, 13:57
Chyba nikt Ci takiej reklamacji nie uwzględni, jak chcesz udowodnić, że to nie zrobili inni robotnicy? Jeśli są to kolorowe okna, to zajdź do firmy w której je kupiłeś po specjalny flamaster, a jeśli to są białe okna, to niech Ci dają trochę COSMOFENU np 10 albo 20, rysy powinny się "zetrzeć"

Arkady1978
02-04-2008, 19:35
Po 1 Folie z okien powinni ściągnąć montażyści. to w ramach czynności montażowych tak jak i regulacja okien zaraz po montażu.
Można tego nie robić na wyraźne życzenie klienta. Jak było w Twoim przypadku ?
Po 2 Jak głębokie są to rysy ??
Po 3 jaki jest kolor okien - jeżeli białe to Cosmofen (rodzaj zależy od grubości rysy), jeżeli kolor - to korektor. Wszystko dostaniesz w hurtowniach VBH
Po 4 Masz protokół odbioru montażu ?

jareko
02-04-2008, 20:41
co Wy wszyscy z tym protokołem odbioru ? :lol:
Protokołem jest faktura :)
A rysy Tez nie dajmy sie zwariować ;)
Widziałem rysy reklamowane przez klientów - śmiech na sali
Tak jak Charlie w swej stopce napisał - okna to materiał budowlany - jak każdy inny
W dalszym ciągu budowy jak i późniejszej eksploatacji sami dostarczycie swym oknom rys tyle, że te kwestionowane przy odbiorze przy nich to pikuś
Owszem zdarzają sie tez rysy głębsze - prześledźcie drogę okna od zejścia z linii produkcyjnej do Waszych rak
Możliwości zarysowania jest mnóstwo i czasem niezależnych od pracowników
Każdą rysę można zamaskować (kolor) czy tez wyprowadzić (białe)
Pamiętam jedna sytuacje na Inwestycji gdzie montowałem okna. Ktoś na produkcji zapomniał zakorektorowac zebranego zgrzewu. Dla klienta to był pretekst by zadać nowych okien i zwrotu kasy - wyśmiali go i słusznie - następnego dnia przyjechał serwis - korektorem zamalował tak jak sie to czyni - i było po sprawie. No nie do końca bo jeszcze jakiś czas była przepychanka z klientem właśnie o zapłatę. Szczegółów nie znam

Pomocnik
03-04-2008, 16:20
Widziałem rysy reklamowane przez klientów - śmiech na sali
Tak jak Charlie w swej stopce napisał - okna to materiał budowlany - jak każdy inny
W dalszym ciągu budowy jak i późniejszej eksploatacji sami dostarczycie swym oknom rys tyle, że te kwestionowane przy odbiorze przy nich to pikuś

Jareko, co byś powiedział jak by Ci sprzedali mercedesa z pięcioma rysami (zrobione nożykiem) ? Bo ja bym Ci odpowiedział W późniejszej eksploatacji sam dostarczysz swojemu mercedesowi rys tyle, że te kwestionowane przy odbiorze przy nich to pikuś.

Trociu
09-04-2008, 06:55
co Wy wszyscy z tym protokołem odbioru ? :lol:
Protokołem jest faktura :)
I co. Masz zamiar na tej fakturze napisać, że okno które firma dostarczyła jest porysowane? Od tego jest właśnie protokół. Na nim się spisuje co jest nie tak z zamontowanymi oknami. W moim przypadku jedynie zapisy z protokołu były podstawą do ewentualnej reklamacji okien. Właśnie ze względu na możliwe późniejsze ich uszkodzenie przez kolejne faktury.


A rysy Tez nie dajmy sie zwariować ;)
Widziałem rysy reklamowane przez klientów - śmiech na sali
Tak jak Charlie w swej stopce napisał - okna to materiał budowlany - jak każdy inny
Zgadza się. W większości przypadków jeżeli okno jest porysowane czy wgniecione to są to skutki złego transportu od fabryki do klienta. Ale po pierwsze w dalszym ciągu budowy jest duże prawdopodobieństwo ich dalszego porysowania. A po drugie - z czasem tych rys widać nie będzie - no chyba że komuś zdarli kolorową okleinę z białego profila (ale to się da zakorektorować)

Tylko bez nazwisk.
14-04-2008, 19:22
[quote="jareko"]co Wy wszyscy z tym protokołem odbioru ? :lol:
Protokołem jest faktura :)


Do skarbowego oprócz faktury sprzedawca musi dołączyć protokół odbioru usługi, jeśli wystawił fakturę na montaż z VAT 7% no i umowę. Każda szanująca się firma powinna mieć taki protokół, ułatwi to ewentualne późniejsze kwestie sporne.

Pozdr
sprzedawca

jareko
14-04-2008, 22:21
wystarczy dopisek na fakturze "podpis jest potwierdzeniem odbioru prac"
Wszelkie uwagi np. o zarysowaniach wpisuje w karte gwarancyjna
Nie wiem czy wiecie ze podstawa do jakichkolwiek reklamacji jest 100% zaplata za Towar = to tak na marginesie tych co jakaś tam kwotę sobie zatrzymują na teoretyczne taka sytuacje i później nie chcą sie jednoznacznie i do końca rozliczyć. Ale to temat na osobne wypracowanie ;)

BOHO
15-04-2008, 00:02
co Wy wszyscy z tym protokołem odbioru ? :lol:
Protokołem jest faktura :)


Do skarbowego oprócz faktury sprzedawca musi dołączyć protokół odbioru usługi, jeśli wystawił fakturę na montaż z VAT 7% no i umowę.

a to, przepraszam, na podstwie niby jakich przepisów ? ten protokół i ta umowa.....

Tylko bez nazwisk.
15-04-2008, 12:37
co Wy wszyscy z tym protokołem odbioru ? :lol:
Protokołem jest faktura :)


Do skarbowego oprócz faktury sprzedawca musi dołączyć protokół odbioru usługi, jeśli wystawił fakturę na montaż z VAT 7% no i umowę.

a to, przepraszam, na podstwie niby jakich przepisów ? ten protokół i ta umowa.....

po kontroli skarbówki, musieliśmy uzupełnić wszystkie dokumenty, tj. właśnie protokoły i umowy. Trzeba było jeździć do klientów. Zazdroszczę Wam, że nie musicie :(

BOHO
15-04-2008, 14:55
co Wy wszyscy z tym protokołem odbioru ? :lol:
Protokołem jest faktura :)


Do skarbowego oprócz faktury sprzedawca musi dołączyć protokół odbioru usługi, jeśli wystawił fakturę na montaż z VAT 7% no i umowę.

a to, przepraszam, na podstwie niby jakich przepisów ? ten protokół i ta umowa.....

po kontroli skarbówki, musieliśmy uzupełnić wszystkie dokumenty, tj. właśnie protokoły i umowy. Trzeba było jeździć do klientów. Zazdroszczę Wam, że nie musicie :(

trzeba było ich właśnie zapytać, że niby w związku z jakim to przepisem żądają takich rzeczy.... :wink:
a o umowach ustnych nie słyszeli ? ? ? :D

jareko
15-04-2008, 21:18
pytałem, dopytywałem sie - umowa tak choć nie do końca :lol: - zależy od US bo np. w Wawie na Ochocie wymagają na Bemowie już nie. Ale na pytanie o protokół odbioru prac wybałuszyli oczy :lol: i tu i tu
Hmmm...czyli kolejna wolna interpretacja jakiś tam przepisów

BOHO
15-04-2008, 21:47
pytałem, dopytywałem sie - umowa tak choć nie do końca :lol: - zależy od US bo np. w Wawie na Ochocie wymagają na Bemowie już nie. Ale na pytanie o protokół odbioru prac wybałuszyli oczy :lol: i tu i tu
Hmmm...czyli kolejna wolna interpretacja jakiś tam przepisów

ale ja cały czas czegoś nie rozumiem.....
do czego jest im niby potrzebna ta umowa ?
do weryfikacji CITu , PITu, ZUSu, VATu ?
:o

Tylko bez nazwisk.
16-04-2008, 07:17
ale ja cały czas czegoś nie rozumiem.....
do czego jest im niby potrzebna ta umowa ?
do weryfikacji CITu , PITu, ZUSu, VATu ?
:o[/quote]



chodzi o zastosowanie 7% VAT-u, znam nawet firmę, gdzie przy spisywaniu umowy klient musi podać jaką powierzchnię ma obiekt. Związane jest to z obowiązującymi od stycznia przepisami, które i owszem pozwalają stosować obniżoną stawkę VAT, ale pod pewnymi warunkami. Cholerne bzdety.......
Ale dobra koniec tego, bo i tak z tego co piszecie każdy US inaczej interpretuje przepisy.

Arkady1978
16-04-2008, 08:23
Przyjacielu (tylko bez nazwisk) masz nipoprawne dane; ta ustawa o m2 nie weszła