PDA

Zobacz pełną wersję : Łąka, trawy - kosić , czy na razie zostawić



armadilo
10-04-2008, 21:47
Witam,

Mam pytanie odnośnie sposobu 'pielęgnacji' działki przed budową - na wstępie chciałem zaznaczyć, ze najwcześniej planuję budowę w przyszły roku (ale pewnie sie to jeszcze o rok przedłuży). Czy można/trzeba taką działkę już zagospodarować jakoś?

Trawa tam rośnie spokojnie od kilku lat, obok domy już stoją. Pytanie brzmi, czy warto tą działkę skosić już teraz? Może lepiej zaorać lub od razu ściągnąć wierzchnią warstwę ziemii? A może zostawić to wszystko w spokoju, niech sobie tam dogorywa i przed budową się zabrać?

Nie znam się niestety na tym jeszcze i dopiero zaczynam przeczesywać zasoby muratora, więc jeżeli ktoś z bardziej doświadczonych forumowiczów byłby w stanie wskazać mi dobre rozwiązanie to będę bardzo wdzięczny :).

Pozdrawiam,
Mateusz Grzegorzek

monia i marek
10-04-2008, 22:07
My kupiliśmy działkę i od razu kosiliśmy. Łatwiej później o ładny trawnik i chwasty są mniej uciązliwe - chyba, ze działka mała i wiadomo, ze cała zostanie rozjeżdżona przez ciężki sprzęt, to nie ma sensu kosić.

zygmor
11-04-2008, 06:29
Jężeli zaniedbasz teraz trawnik, tam gdzie chciałbyś go zachować, to bez regularnego koszenia trawnik się wykępi i trzeba go będzie ponownie zakładać.

armadilo
12-04-2008, 09:08
Dziękuję za informacje.

Działka nie jest mała, ale duża też nie - 1000m2 25x40. Ciągła pielęgnacja trawnika przez następne 2 lata, po to tylko, żeby po budowie wszystko od nowa zacząć średnio mi się uśmiecha :).

@zygmor - problem w tym, że nie ma co zaniedbywać, po prostu tam rośnie co popadnie. Bardziej obawiałbym się zaniedbania jak już byśmy z żoną wszystko skosili i próbowali utrzymać w jako takim stanie na odległość.

PS. Czy istnieje możliwość zebrania humusu, i zostawienia go na 2 lata, żeby sobie leżał ? Czy jest to raczej poroniony pomysł laika :)

Pozdrawiam,
Mateusz

Gosiek33
12-04-2008, 09:32