PDA

Zobacz pełną wersję : ogrzewanie gazem w "starym" domu



skom27
29-04-2008, 03:46
Witam wszystkich Forumowiczów,
przymierzam się do zmiany ogrzewania z węglowego na gaz.
Proszę o poradę jaki kocioł (tradycyjny, z zamknietą komorą czy kondensacyjny) najlepiej będzie "pasował" do istniejącej co z żeberkami żeliwnymi, powierzcnia domu ok 120m.
Pytajcie o szczególy, będę podawał :)

beton44
29-04-2008, 05:21
pewnie żaden....


masz instalację co otwartą - a te nowoczesne kociołki na gaz

wymagają zamkniętej - po prostu automatyka nie da się im

"zapalić" przy instalacji otwartej :-?

skom27
29-04-2008, 05:48
Ale mi pociecha :(...
A to wielki problem z przerobieniem z otwartej na zamkniętą? Przepraszam, ale jestem laikiem w tej dziedzinie :(

beton44
29-04-2008, 06:19
nie :-?

ale nie będzie tak że wstawiasz kocioł,
podejścia do niego pasują tylko przykręcić 8)
podłączasz gaz i grzejesz...

a jak tam komin?

pewnie masz z cegieł - spaliny z kotła gazowego go rozpuszczą pewnie
czy nie pomyślałeś też o włożeniu w przewód kominowe rury z nierdzewnej stali?

a na temat może wreszcie coś:
jaki kocioł - taki "normalny" pewnie będzie najlepszy
nie kondensacyjny, jak masz kotłownię i on tam
będzie stał to też nie ma potrzeby montażu kotła z zamkniętą komorą spalania..

może też będziesz chciał w nim podgrzewać ciepłą wodę użytkową
są takie też kotły...

wcześnie się zaczyna sezon grzewczy w tym roku...

zaraz wątek się rozwinie pewnie o wpisy handelkarzy rurami i grzejnikami
blaszakami
wciskającymi Ci konieczność wymiany instalacji całej

pociesznie udowadniającymi że
jeżeli w instalacji masz 50 litrów wody nie 1000 li
koszty ogrzewania spadną o jakieś 2/3 :P

jajmar
29-04-2008, 07:37
jaki kocioł - taki "normalny" pewnie będzie najlepszy
nie kondensacyjny, jak masz kotłownię i on tam
będzie stał to też nie ma potrzeby montażu kotła z zamkniętą komorą spalania..