PDA

Zobacz pełną wersję : samodzielne podłaczenie instalacji elektrycznej



koza0007
05-05-2008, 14:19
Witam wszystkich forumowiczow
Rozprowadzam w moim świeżo budowanym domku instalacje elektryczną i mam pytanie. W garażu bedzie jedna skrzynka bezpiecznikowa a na piętrze druga. Do skrzynki w garażu doprowadze gruby kabel z zewnetrznej skrzynki licznikowej. Jak doprowadzic prąd do tej skrzynki na górze. Dalej pociagnac grubym kablem takim jak z zewnatrz, czy polaczyc te skrzynki kilkoma kablami 3x2,5?

retrofood
05-05-2008, 14:26
zajrzyj do projektu i zrób tak jak jest w projekcie.

Trociu
05-05-2008, 14:57
nie znam się dobrze na elektryce, ale na mój gust to jeżeli planujesz oddzielną skrzynkę na górze, to bym do niej ciągnął jeden przewód i tam rozdzielał.

U mnie będzie jedna skrzynka i na góre idą zwykłe przewody.

koza0007
05-05-2008, 15:37
zajrzyj do projektu i zrób tak jak jest w projekcie.

W ogolnym projekcie domu jest przewidziana jedna skrzynka w garazu. Ale chce miec na dwie rozlozone. Moglbys doradzic jak bedzie dobrze, bo gdyby byla jedna skrzynka, to do gory szly by kable zwykle 3x2,5 wiec polaczyc te skrzynki tez moge chyba kilkoma kablami 3x2,5

jogi8
05-05-2008, 15:39
co to znaczy gruby kabel?
Górną skrzynkę powinieneś zasilić przynajmniej przewodem 5x4mm2 a tak aby mieś spokój powinienieś dać 5x6mm2

koza0007
05-05-2008, 15:59
Gruby kabel mam na mysli podlaczenie z zewnatrz z licznikow ktore stawia Energa. Wlasnie o to pytam czy z dolnej skrzynki w garazu do tej na gorze pociagnac jeden grubszy kabel czy kilka cienszych. Pytam sie bo tego cienkiego 3x2,5 mam zapas. Tez powinno byc wszystko dobrze bo gdybym mial tylko jedna skrzynke w garazu to do gory do poszczegolnych obwodow tez jechalbym 3x2,5

beton44
05-05-2008, 16:27
szkoda że nie masz 3 kondygnacji....

do każdego piętra byś dojechał 1 fazą z tego "grubego" kabla
i by było mało myślenia...

a tak to będziesz musiał podzielić jakoś obciążenie na 2 piętra
ale z tego co tu czytam