PDA

Zobacz pełną wersję : cosmo nova retting znacie?



czaguz
08-05-2008, 18:20
Widzialem grzejniki tej firmy. Podobno jest to purmo. Znacie jakies opinie na ten temat?? Majster chce mnie je wcisnac. ?Nic nie moge znalesc na ich temat.

turcin
08-05-2008, 20:15
Cosmonova to marka dystrybuowana przez Bims i nie ma wiele wspólnego z Purmo chyba że coś się pozmieniało.

czaguz
08-05-2008, 20:26
a jak jest z jakoscia?

///Tomek30
09-05-2008, 13:38
Tam gdzie pracuję jest od 4 lat Cosmonova i Purmo. Cosmonova nadal jest biała. To był argument za, drugi zwróć uwagę na radiator w purmo i cosmonovie. Ja je wybrałem i nieżałuję...

akacja
09-05-2008, 15:10
Cosmonova to grzejniki firmy Vogel & Noot, nie Purmo. Mam je w domu, wyglądają super, grzeją też super, ale wszystko co nowe jest OK :)

czaguz
09-05-2008, 20:55
Ja tez je wziolem. Grejnik to grzejnik bez doszukiwania sie filozofi. Ma oddawac cieplo i tyle. Czas pokaze. Wydaja sie ok. A gdzie macie zaworki odcinajace zasilanie i powrot. Przy rozdzielaczu czy przy grzejniku?

boguslaw
09-05-2008, 21:57
Zarówno Vogel & Noot jak i Purmo to dzieci tego samego koncernu - Rettig Heating - te + jeszcze kilka innych marek grzejników plytowych.


Grejnik to grzejnik bez doszukiwania sie filozofi.

Duży, kolosalny błąd !!
Różne typy grzejników różnią się bardzo znacznie dynamiką grzania a także żywotnością ( między innymi).
Nawet plyta płycie nierówna.
W możliwych do realizacji strategiach grzania, różnice w zużyciu energii sięgają 15%, o komforcie nie wspominając....
To chyba niemało, co?

boguslaw
11-05-2008, 12:14
Dobrze piszesz pegaziątko: "wydaje Ci się".
Sposób zadania pytania zwalnia mnie z odpowiedzi...

Zapytaj kolego np. panów z Kermi, którzy przez sam fakt. że czynnik przechodzi najpierw przez płytę przednią a dopiero następnie przez płytę tylną wyliczyli oszczędność w zużyciu energii na poziomie 11%.
A przecież to nie jest najbardziej dynamiczny grzejnik na rynku.....