PDA

Zobacz pełną wersję : komin na zewn?trznej ?cianie i kot?ownia w gara?u



eska-j
20-09-2003, 12:38
W projekcie, którym się poważnie interesuję niepokoi mnie usytuowanie komina, do którego będzie podłączony kocioł CO. Kotłownia jest w garażu, który jest "doklejony" do budynku, ale nie całej powierzchni ściany szczytowej. Wyląda to tak:
http://www.archigraph.pl/new/archigraph/obrazki/228/228parter_maxi.jpg (rzut parteru)
http://www.archigraph.pl/new/archigraph/obrazki/228/228przekroj02_maxi.jpg (przekrój)
W rezultacie komin w niewielkiej (ale jednak) części znajduje się na zewnętrznej ścianie budynku.
Nie znam się na tym, ale coś mi mówi, że to nie do końca jest idealny układ. Moje obawy dotyczą rożnicy temperatur spalin w kominie i powietrza na zewnątrz i jej wpływu na ciąg bądź skraplanie się spalin itp.

Druga rzecz to kotłownia w garażu. Czy kotłownia nie musi być ogrzewana? Jeśli tak, to czy ogrzewanie małego pomieszczenia, wydzielonego z dużego, nieogrzewanego garażu nie wiąże się z dużymi stratami ciepła?

Być może to wszystko są wydumane dyrdymały, w końcu ktoś z uprawnieniami stworzył ten projekt. Ja jednak proszę Was o opowiedź, wolałabym przyjąć ten projekt świadomie, niż potem pluć sobie w brodę.
Gdybyście mieli uwagi na temat niedogodności jakie niesie w/w rozwiązanie - chętnie je poczytam.

21-09-2003, 10:50
Dyrdymały.

krispl
21-09-2003, 12:12
Słuszna uwaga że w kominie biegnącym na zewnątrz będzie się skraplać więcej pary niż w kominie biegnącym wewnątrz budynku. Dlatego kominy zewnętrzne mają np. podwójne ścianki. To czy pomieszczenie na kotłownię
będzie się wyziębiać bardziej czy mniej zależy od rodzaju pieca jaki zastosujesz. Piec z otwartą komorą spalania musi mieć wlot powiertrza do kotłowni o powierzchni jak dobrze pamiętam 200 cm kw. Jeśli natomiast zastosujesz kocioł z zamkniętą komorą spalania to wtedy nie jest potrzebny w/w wlot a pomieszczenie musi mieć tylko kratkę wylotową dla bezpieczeństwa umieszczoną pod sufitem.

kominiarz