PDA

Zobacz pełną wersję : poziom wód gruntowych



ZbysioR
22-09-2003, 10:26
Witam wszystkich. Startuje dopiero w temacie budowy, jestem na etapie wyboru działki i kompletnie nie mam doswiadczenia.
Znalazłem dziłakę nad rzeczka, która odpowiada mi w każdy sposób z wyjątkie tego, że jest tam mokro (dla zorientowanych w Kochanowie k/Krakowa nad Rudawą).
Tubylcy budowali domy bez piwnic i drenowali dzialki. W granicy mojej jest wkopany główny kolektor, który odprowadza wodę do wspomnianej wyzej rzeczki.

No i teraz pytanie: Czy w związku z mokrościa gruntu mam sie czego obawiać? Mogę bez problemu zlecić badania geotechniczne, ale mnie one i tak nic nie powiedzą, nadal nie będę wiedział, czy mogę sie nie martwić, czy też tej działki po prostu nie kupić. Komu ewentualnie je pokazać i na jakie niespodzianki będę sie mógł natknąć podczas budowy i mieszkania na takiej działce.

Bardzo proszę wszystkich zorientowanych o uwagi - ja jestem na razie kompletnie zielony.

przmslw
22-09-2003, 10:35
A czy przy wyborze działki wziąłeś pod uwagę ewentualność powodzi? Taka mała rzeczka może zupełnie nioczekiwanie zmienić się w całkiem sporą rzeką. Jeśli dom nie stoi odpowiednio daleko / wysoko to skutki mogą byc opłakane :(.

22-09-2003, 10:41
robilem wywiad wśród mieszkańców, i nie było problemów, nawet w feralnym 1997 roku. poza tym marzy mi sie staw więc obecność rzeczki jest dla mnie wskazana, zwłaszcza, że w jej i moim sąsiedztwie mozna dokupić za darchę ziemie rolną pod ten cel

Bartt
22-09-2003, 10:51
Badania geotechniczne wbrew pozorom powiedzą ci wszystko:) - poziom wód gruntowych, nośność podłoża, warstwy gruntu. Bez tego nawet nie zaczynaj

przmslw
22-09-2003, 10:52