PDA

Zobacz pełną wersję : jestem laikiem w tych sprawach dlatego pytam was.



meo14
03-08-2008, 20:04
jak w temacie ,zamierzam kupić pole nie znam sie zupełnie na tym ,jest to pole o powierzchni 3.500m/kwadratowych ,szerokie około14m ,nie zamierzam sie budować ,potrzebuje tego dla celów rekreacyjnych ,odziedziczy to syn może on za 20lat będzie sie budował ale to już będzie jego sprawa. Teraz pytanie na co zwracać uwagę o co pytać właściciela ,a o co zapytać w gminie ,co mogę na takim polu zrobić [ oprócz sadzenia ziemniaków] czy mogę sobie ogrodzić np. siatką ,czy mogę zasiać trawę i wypoczywać w weekendy ,czy mogę sobie postawić altankę itp.Proszę was o pomoc bo ja naprawdę nigdy w życiu nie miałem z tym do czynienia ,nie chciał bym sie władować na minę ze względu na swoja minimalną wiedzę w tym temacie.

margarytka
04-08-2008, 08:42
W pierwszej kolejności zajdź do gminy i spytaj o plan zagospodarowania , z którego będzie wynikać na co przeznaczone są tereny, na których znajduje się działka , którą chcesz kupić. W wydziale geodezji poproś o odbitkę z mapy sytuacyjno-wysokościowej , na której naniesione są media( woda, prąd, gaz itp.) , bo przecież jeśli zamierzasz użytkować działkę do celów rekreacyjnych to woda i prąd będą Ci potrzebne, choć w dzisiejszych czasach można wybudować sobie studnie i postawić wiatrak, i być niezależnym :D

Trociu
04-08-2008, 09:24
Pomyśl również, że będzie to działka o szerokości 14m i długości 250. Na tym za dużo wybudować się nie da - tylko wąskie i długie domki, bo po odliczeniu min 6m, zostaje 8m szerokości na domek. A z oknami to już tylko 6m. Więc może synowi ta działka będzie nieodpowiednia i będzie musiał sprzedać ojcowiznę.

dusia2006
04-08-2008, 13:00