PDA

Zobacz pełną wersję : ZAMELDOWANIE A BUDOWA DOMU



ewazych
08-08-2008, 20:41
Witam, od dłuższego czasu przeglądam to forum i od czasu do czasu zadaje pytania. Dziś mam kolejne nie znalazłam nigdzie informacji na temat podatków i adresu zamieszkania. Nie wiem jak wygląda to w Polsce, ale hmm,.. może przedstawie sytuacje. Mieszkam, studiuje i pracuje w UK. Chcę równocześnie wybudować dom i tu się zaczynają schody. Otóż czy mogę w akcie notarialnym i np w wniosku o budowę podać adres angielski, gdyż jestem wymeldowana z Polski. Jeśli np. muszę być zameldowana w Polsce może są jakieś sposoby omienięcia tego. Chodzi o to że w UK jestem traktowana jak student krajowy w związku z czym przysługuja mi z tego tytułu różne stypednia. Gdybym zameldowała się w Polsce to bym je straciła. Jeśli mogę być zameldowana w UK to co z podatkiem VAT od usług i np od kupionych okien bez montażu gdzie VAT wynosi 22% czy mogę starać się o zwrot? I chyba ostatnie i najważaniejsze pytanie czy budując dom w Polsce i mieszkając w UK jestem zobligowana do płacenia podatku w polsce np. od dochodów, czy US może potraktowac budowę domu jak przeniesienie swojego ośrodka życia. Proszę o pomoc. Pozdrawiam Ewa

arti.sa
09-08-2008, 15:35
Gdybym zameldowała się w Polsce to bym je straciła. Na jakiej podstawie? Możesz być również w pl zameldowana. Nie słyszałem o wymianie meldunkowej w ue.

ewazych
10-08-2008, 10:13
Gdybym zameldowała się w Polsce to bym je straciła. Na jakiej podstawie? Możesz być również w pl zameldowana. Nie słyszałem o wymianie meldunkowej w ue.
Nie rozumiesz skoro mieszkam w UK i jestem tutaj zameldowana to jestem traktowana jak Angielski student nie EU. Dlatego też przysługuje mi więcej grantów. Dlatego chce uniknąć zameldowania w polsce. Czy naprawde nie wie nikt jak tą sprawę rozwiązać

arti.sa
10-08-2008, 15:48
Widocznie nie rozumiem. Czyli meldujesz się u nas i idziesz zgłaszasz to do swojej uczelini w UK. Nadgorliwość ehhh..

tres34
04-09-2008, 09:21