PDA

Zobacz pełną wersję : ekogroszek czy gaz - POMOCY!



kinghah
23-08-2008, 08:01
witam,
jestem totalnym laikiem, wiec prosze na mnie nie krzyczec;-),
kupilismy dom w stanie deweloperskim:
powierzchnia zabudowy - 104,41m2,
uzytkowa - 106,28m2,
kubatura DOMU- 735,78m2 (pietrowy),
pustak max, styropian 10 cm, welna Knauf 20 cm,
okna plastikowe 5-komorowe,
2 lazienki i przedpokoje w ogrzewaniu podlogowym
i stoimy przed dylematem wyboru pieca: gazowy (kondensacyjny czy zwykly?) czy ekogroszek? dodam, ze mamy mala kotlownie, groszek/pelety trzeba bedzie kupowal na biezaco (zmiesci sie na raz ok. 1 tony), gaz mamy na granicy dzialki, ok. 10 metrow od domu, z tym, ze podlacz musi pojsc dookola domu (kotlownia po drugiej stronie domu), co radzicie?
aha, jest nas 2 dorosle osoby i dziecko.
bardzo prosze o pomoc!

jajmar
23-08-2008, 08:19
powierzchnia zabudowy - 104,41m2,
uzytkowa - 106,28m2,
kubatura - 735,78m2 (pietrowy),

fiu fiu, impomująca musi byc wysokość pomieszczeń,
........albo ta kubatura to budynku nie grzania :-)

[/quote]

Ja bym wybrał gaz.
Oszczędności na groszku jeżeli jakieś sa znikome. Poszukaj wątków o gazie i ekogroszku, są tam podane dokładne dane domów i zużycia paliwa.

kinghah
23-08-2008, 08:30
[quote=kinghah]
powierzchnia zabudowy - 104,41m2,
uzytkowa - 106,28m2,
kubatura - 735,78m2 (pietrowy),

fiu fiu, impomująca musi byc wysokość pomieszczeń,
........albo ta kubatura to budynku nie grzania :-)

co jest nie tak z ta kubatura? przepisalam z operatu, myslalam, ze to potrzebne, wysokosc pomieszczen jest standardowa;-)

23-08-2008, 08:39
przy podobnej kubaturze mam blisko dwukrotnie wieksza pow. użytkową
nie czujesz sie w domu jak w kościele ?

jajmar
23-08-2008, 08:45
co jest nie tak z ta kubatura?

powierzchnia 100m2 przy standartowej wyskosci powiedzmy 2.6m to masz kubature 260m3 a u Ciebie powierzchni ciut ponad 100 a kubatura jakbyś wykośc miała 7 metrów :)

kinghah
23-08-2008, 09:50
co jest nie tak z ta kubatura?