PDA

Zobacz pełną wersję : Działka rolna, brak planów zag. przestrzenn., WZ



marcin72k
03-10-2008, 10:11
witam
mam pare pytań ale najpierw krótki opis sytuacyjny
mam grunkt rolny z dostępem do drugi publicznej a wdrodze woda prąd i kanalizacja. Działka styka się z droga publiczną na długośći 20 m mimo iż dalej ma szerokość 60m a wynika to z faktu że kiedyś był podział i wydzielono trójkąt-klin przylegający do drogi (o długości ok 80-100m bo działki nie przylegają prostopadle ale po ostrym skosie). Sąsiednia działka jest zabudowana ale jest ona sasiednia tylko w głębi (dostęp do tej samej drogi publicznej) bo przy drodze podobnie jak pisałem wyżej wydzielony jest trójkąt przylegający do drogi i do mojej działki

1. Wiem że mogę wystąpic o WZ jak dla siedliska (formalnie jestem rolnikiem i mysle że z tym nie byłoby problemu) ale czy taki tryb WZ (siedlisko) zamyka mi potem droge (taką opinię uzyskałem od geodety który będzie to dzielił) do tego aby na reszte działki wystapić o WZ i podzielić tak mi się podoba

2. Jak nalezy traktowac pojęcie dobrego sąsiedztwa w kontekscie sąsieztwa mojej działki dookoła - w promieniu 150- 200 m są budynki stare i nowe (min ten na sąsiedujacej w głębi działce) czy są jakies jasne przepisy czy tylko uznaniowość urzednika

3 chciałbym tak podzielić grunt aby część przylegjąca do drogi była przeznaczona na jakąś działaność usługową (restauracja, hotel itp) a dopiero w głębi powstałyby budynki mieszkalne czy jedno nie wyklucza drugiego

i osobista refleksja.
może dzieki temu że nasze prawo jest takie niedoskonałe i często niezyciowe oraz lata spędzone w komunie powodują że my jako naród jesteśmy tacy przedsiębiorczy i potrafimy wiele załatwić (obejść prawo, nagiąć przepisy czy wręcz dać łapówkę). Moze dzieki temu aktualne jest powiedzenie Polak potrafi

dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam
marcin

oskar0259
03-10-2008, 21:07
Dużo pytań, trochę za mało wiedzy, żeby na nie precyzyjnie odpowiedzieć.
Ale tylko luźne uwagi: