PDA

Zobacz pełną wersję : Plan zagospodarowania-a moje pomysły... Co z ty mogę zrobic



Kassia
03-10-2008, 10:38
Witam,
jestem totalnym laikiem w kwestii budowy domu (myślę, że niebawem nadrobię :-)))). Mój pierwszy kłopot polega na tym, że mam działkę 1250 m2 (prostokąt o bokach ok. 22m2 i 56m2) i planuje na niej postawić dwa domy- coś na kszyałt bliźnaików dla siebie i rodziców (mój miałby mieć ok 140m2, rodziców ok. 70m2). problem polega na tym, że plany zagospodarowania przewidują podział taki
dom jednorodzinny - działka 1000m2
zabudowa bliźniacza - działałka o powierzchni 700m2.
Nie bardzo wiem teraz co z tym zrobić? Czy jest sposób żeby na takiej działce wybudować legalnie i zgodnie z prawem (nie planuje żadnej samowoli budowlanej!) dwa domy np. nietypowe bliźniaki?
Poza tym nie podano wielkości jaka musi mieć działka do zabudowy dwurodzinnej- czy to zwykle znacznie większy teren niż przeznaczony pod dom jednorodzinny?
Bardzo proszę o pomoc i poradę i z góry dziękuję!
Kasia

Łukasz_K
03-10-2008, 11:13
Jeżeli się mylę, to i tak mnie ktoś poprawi zaraz :D

Skoro:

... planuje na niej postawić dwa domy- coś na kszyałt bliźnaików dla siebie i rodziców (mój miałby mieć ok 140m2, rodziców ok. 70m2).

czy znaczy że budujesz TY razem dla siebie i dla rodziców?? Czy dopuszczasz mozłiwosc że obydwa domy będą połączne (skoro coś na kształ bliźniaka)??

Wtedy buduj zgodnie z tym co możesz dom jednorodzinny, ponieważ zgodnie z art. 3 pkt 2a PB: "budynek mieszkalny jednorodzinny – należy przez to rozumieć budynek wolno stojący albo budynek w zabudowie bliźniaczej, szeregowej lub grupowej, służący zaspokajaniu potrzeb mieszkaniowych, stanowiący konstrukcyjnie samodzielną całość, w którym dopuszcza się wydzielenie nie więcej niż dwóch lokali mieszkalnych ..."

czyli dom jednorodzinny ale dla dwóch rodzin.

Kassia
03-10-2008, 13:40
dzięki za pomoc!