PDA

Zobacz pełną wersję : W jakiej temperaturze można murować?



alfa36
25-10-2008, 15:59
Mamy klopoty z wykonawcą (notorycznie przekłada wejście na naszą budowę). Chcę z nim podpisac aneks do umowy (umowe mamy do konca grudnia), w ktorej bedę chciala okreslic konkretny termin poszczegołnych robót. Nie znam się na prawie budowlanym, ale pewnie jest tam powiedziane, w jakiej tem[peraturze mozna wykonywać poszczególne prace. Nasz dom jest zbudowany do stropu, pozostaly scianki dzialowe, wymurowanie szczytu i polozenie dachu. Wiem już, że naszej zaprawy do klinkieru mozna używac w temperatzurze do +5 stopni. A co z innymi rzeczami. No i, czy jesli do + 5 , a dzis rano bylo niwiele ponad 0 stopni, to czy jeszcze można murować komin z klinkieru?

Margoth*
25-10-2008, 16:36
Ja też ma podpisaną umowę na wykonanie stanu surowego otwartego do końca grudnia br. Murować można nawet w temp. poniżej 5 st. C, ale do zaprawy trzeba dodać specjalny dodatek chemiczny, który powoduje, że będzie ona spełniać swoje zadanie.

alfa36
25-10-2008, 17:43
Czy w takim razie ja, jako inwestor, podpisując umowę wykonania domu w stanie surowym od 1.kwietnia do 30 grudnia, mam obowiązek dokupowac teraz wykonawcy te specjalne srodki? czy moją winą jest to, że on nie zrobił prac murarskich przy dodatkich temperaturach? czy powinnam to dopisać do tej aneksowanej umowy? Doradzicie, proszę.

remx
25-10-2008, 17:56
Z prawnego punktu widzenia jeżeli umowa określa, że materiały jego, to on powinien kupić.

Ale z praktycznego punktu widzenia, jak się uprze to nic nie poradzisz.

U mnie murowali (końcówka) nawet jak było w okolicy zera, wszystkie otwory zafoliowali, wodę do zaprawy podgrzewali. Nie dawali żadnych dodatków. Na razie wszystko się trzyma.

alfa36
25-10-2008, 18:12
Materiały dostarczamy my.

remx
25-10-2008, 18:23
No to ty musisz kupić

emqwadrat
25-10-2008, 18:29
Zmień wykonawcę.

Jak nie może zacząć to co będzie potem.....?????

Lepiej umówić się z kimś rzetelnym na początek roku...