PDA

Zobacz pełną wersję : Czym ocieplić silikaty?



AWAga
08-11-2003, 13:50
No właśnie, wiem, że powinno się wełną, ale może ktoś miał doświadczenia ze styropianem. Przyznam, że boję się grzybków na ścianach ale styropian jest dużo tańszy. Doradżcie. Planuję budowę z silki. Lepiej budować śiiany dwu czy trójwarstwowe? Jakie są koszty? :lol:

wlowik
08-11-2003, 19:02
...Eee, nie mam doświadczenia ze styropianem, ale właśnie buduję z Silki izolowanej styropianem (M-18+ 12cm styropianu). Grzybki na ścianach robią się tam gdzie są "mostki termiczne" i kiedy nie ma wentylacji. Ściana 2-warstwowa jest tańsza.
Silka i styropian, to ideałne połączenie. Silka ma bardzo dużą pojemność cieplną, nie nasiąka wodą jak pianobeton i nie wysycha jak on, dzięki temu utrzymuje wilgotność wnętrza na odpowiednim poziomie. Niestety, ma, jak piaskowiec, dużą przewodniość cieplną, dlatego trzeba od zewnątrz chronić przed utratą ciepła, a do tego najlepszy jest styropian.

AWAga
10-11-2003, 20:12
A jaki wysoki domek budujesz. My mamy piwnicę, partet i poddasze z tym, że piwnica tylko pół metra zagłebiona w ziemi. Powiedzieli nam, że do tak wysokiego budynku nie nadaje się silka 18 tylko 24. Może ktoś wie coś na ten temat?

Szaruś
10-11-2003, 20:25
To musi przeliczyć konstruktor. Ale ja mam piwnicę (całą zasypaną), parter i poddasze, i mogę budować z bloczków ceramicznych 19 cm. Więc chyba Silka 18 powinna być OK.

Pozatym obejrzyj sobie Planungstool (http://www.wienerberger.de/produktauswahl/poroton/planungstool/start.htm) Wienerberga. Tam pokazują, że z bloczków ceramicznych 17,5 cm (Zweischalig mit Kerndämmung) można mieć i strop i nad stropem jeszcze mur (czyli parter + poddasze), a może i więcej. A Silka to chyba jest co najmniej tak samo wytrzymała jak te bloczki.

Ale jeżeli masz duże rozpiętości stropy, szerokie na 4 metry otwory okienne, itp. to może być źle. To i tak musi zaprojektować doświadczony konstruktor.