PDA

Zobacz pełną wersję : bieżąca woda i mini centralne z ogrzewacza dwupłaszczowego



Grzegorz4x4
16-02-2009, 15:28
Witam :)

Bardzo proszę o pilną pomoc :)

Potrzebuję ogrzać 5 małych pomieszczeń, a jednym z nich jest łazienka (kabina + wanna) łacznie ok. 30 m2.
Centralne ogrzewanie na te pomieszczenia oraz na pozostałych 120 m2, bedę robił dopiero na jesień tego roku, jednak teraz mam remont i potrzebuję to wykorzystać do zrobienia ogrzewania wspomnianych 5-ciu pomieszczeń.

Jakiej pomocy potrzebuję???

Pomyślałem o ogrzewaczu elektrycznym dwuplaszczowym. Jeden obieg do
CO, drugi obieg do kranów. Nie jestem jednak pewny, czy to rozwiązanie zda egzamin, gdyż nie znam się na tym. Dlatego też mam kilka pytań i prośbę.

1. Obieg CO w miedzi, czy w plastiku?
2. Jaki zastosować ogrzewacz wody. MUSI BYĆ POZIOMY!!! Myślałem o takim:
www.lemet.pl > Produkty > Poziome wymienniki ciepłej wody > Wymiennik ciepłej wody dwupłaszczowy w obudowie blaszanej 150 litrów
jednak nie wiem, czy jest on odpowiedni. Może jakiś inny z tej strony lub innego producenta, nadaje się bardziej do moich potrzeb???
4. Zupełnie nie wiem jakie zakupić grzejniki i jakie powinny mieć parametry, aby prawidłowo zachowywały się po podłaczeniu do ogrzewacza i kiedyś w przyszłości do ukłądu CO.
3. Czy do CO potrzebna jest jakaś dodatkowa pompka? Ogrzewacz bedzie wisiał na ścianie ok. 2 do 3 metry powyżej układu CO (nad podwieszonym sufitem z k/g)
4. Układ musi być tak zrobiony, aby w zimie działał a pieca CO (razem z pozostałymi pomieszczeniami), a w lato z elektrycznego ogrzewacza.
5. Czy może mi ktoś udostępnić schemat takiej prostej instalacji?

Za każde info z góry dziekuję :)

Pozdrawiam :)
Grzegorz

Grzegorz4x4
16-02-2009, 21:05
Witam ponownie :)

Wiem, że powinienem spokojnie poczekać na odpowiedź, ale problem polega na tym, że mi ekipa stanęła w miejscu z pracami remontowymi, bo czekają na moje decyzje w sprawie centralnego.