PDA

Zobacz pełną wersję : Pokażcie swoje oświetlenie w garażu



baska1972
05-03-2009, 08:12
Jestem na etapie elektryki i interesuje mnie jak macie rozwiązane oświetlenie w garażu?

ziemo
05-03-2009, 22:50
Po lewej i prawej świetlówki, na suficie dodatkowo lampka od automatyki I to zupełnie wystarczy, chyba , że lubisz dłubać sama w silniku :D

raffran
06-03-2009, 07:34
Garaz dwustanowiskowy i nad kazdym stanowiskiem po jednej podwojnej oprawie oraz dodatkowo jedna mniejsza oprawa na scianie ,gdzie kiedys w przyszlosci jest przewidziane male miejsce pracy. Oswietlenie sufitowe ON/OFF przy kazdym z wejsc do garazu(z domu,z ogrod,bramy)

Henryk51
06-03-2009, 08:56
Oświetlenie sufitowe w zasadzie dowolne. I tak do odkurzania wnętrza samochodu trzeba będzie użyć lampy przenośnej. Stąd potrzebne są gniazdka gdzie włączysz tą lampę i odkurzacz. Dodatkowo wykonując instalację elektryczną nie zapomnij o doprowadzeniu zasilania 230 V i przewodów sterujących do zasilania napędu bramy - zwykle środek sufitu ok 2,5 m od wjazdu. Ja jeszcze proponuję zainstalowanie wyłącznika krańcowego sygnalizującego otwarcie bramy z kontrolką umieszczoną w widocznym miejscu w domu. Zdarzyło mi się mimowolnie nacisnąć na pilota od bramy chowając kluczyki do szuflady. Brama otworzyła sie samoczynnie i gdyby nie kontrolka nie wiedziałbym o tym. Bramy nie widzę z wnętrza domu.

adam2007
06-03-2009, 08:57
Jestem na etapie elektryki i interesuje mnie jak macie rozwiązane oświetlenie w garażu?


Ja również jestem na tym etapie : garaż dwustanowiskowy.Podpinam się pod temat. :wink:

ZŁoty Róg
06-03-2009, 08:59
Ja mam niezwykle skomplikowane rozwiązanie :wink: . Garaż podłużnie 2 stanowiskowy. Nad każdym autem zwisa z sufitu kabel z oprawą żarówkową ...i tak już 3 lata :D . Włączanie każdej żarówki osobno podwójnym włącznikiem. I tak zamierzam kiedyś zamontować napęd bramy ze zintegrowanym oświeleniem.

bimbelt
06-03-2009, 09:04