PDA

Zobacz pełną wersję : Beton na fundamenty - odstępy czasowe



Ryska
27-03-2009, 22:37
Witam.

Przeczytałam wiele na "Przyklejony: NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA !!!" odnośnie fundamentow i jest tam napisane prawie wszystko, ale nie znalazłam odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
Czy beton na ławę można lać z odstępem kilku dni ?
Sprawa ma się tak: dom podpiwniczony częściowo, fundamenty schodkowe a wykonawcy stwierdzili, że najpierw zrobią wykopy pod ławę pod piwnicą i zaleją betonem, wymurują bloczkami ściany piwnicy i jak dojdą ze ścianą do poziomu ławy parteru to wtedy wyleją ławę parteru.

Wydaje mi się że skoro sa fundamenty schodkowe to całość ław powinna być wylana jednorazowo. Może ktoś mnie uświadomić w tej kwestii bo ja kucharz jestem z wykształcenia i galantyny mi wychodzą świetnie ale budowlanki to na razie się uczę i nie chciałabym na własnych błędach.

tak mniej więcej wyglądają ławy

_______
------------I__
----------------I__ bloczki betonowe
-----grunt--------I__
--piaszczysty---------I__
--ale nie sypki------------I________
---------------------------------------------

TOMASZQS
27-03-2009, 22:41
moim zdaniem powinni lać jednorazowo, takie doklejanie niczemu dobremu nie służy

jajmar
27-03-2009, 23:06
wykonawcy stwierdzili, że najpierw zrobią wykopy pod ławę pod piwnicą i zaleją betonem, wymurują bloczkami ściany piwnicy i jak dojdą ze ścianą do poziomu ławy parteru to wtedy wyleją ławę parteru.



Nie wiem co to chcą wykonac ale nie jest to ława schodkowa. Ile wartw bloczków ma być wymurowana aby dojśc do poziomu ławy parteru ?

Zapytaj wykonawacy w jaki sposób połaczy zbrojenie ławy piwnicy i ławy parteru.

Ryska
27-03-2009, 23:24
Ile wartw bloczków ma być wymurowana aby dojśc do poziomu ławy parteru ?

Zapytaj wykonawacy w jaki sposób połaczy zbrojenie ławy piwnicy i ławy parteru.

bloczków ma być ok. 2,80m zbrojenie położą jako całość na ogólnych zasadach łączenia zbrojenia (na zakładkę)

28-03-2009, 05:27