PDA

Zobacz pełną wersję : Co pierwsze styropian czy rurki?



Regut1
29-03-2009, 21:17
Witajcie,

Jestem na etapie hydrauliki i z tego co zauważyłem w dziennikach są dwie szkoły układania rurek co i cwu. Planuje dac 10 cm styro na chudziak zaizolowany przeciwwilgociowo

1) pierwsza szkoła - rurki co i cwu bezpośrednio na chudziaku zaizolowanym przeciwilgociowo, wyrównanie styropianem i na to druga warstwa styropianu, na to podłogówka,
2) druga szkoła - chudziak zaizolowany przeciwwilgociowo, na to 5 cm styro na całej powierzchni, na styropianie położone rurki co i cwu, uzupełnione 5 cm styro i na to podłogówka.

Która szkoła jest prawidłowa?

Sasha
29-03-2009, 22:00
obie o ile jest szczelnie

PS
druga jest lepsza dla ciebie

genesis
29-03-2009, 22:08
będąc na tym etapie, pomyśl o rurkach pod odkurzacz centralny - to koszt 200-300 zł, jednostkę możesz zamontować później. A wierz mi - odkurzacz centralny to fajowa rzecz, same zalety.

nowy 5
30-03-2009, 00:37
witam wystarczy dac rurki na chudziak potem dopiero styropian poniewaz wrazie co bedzie mozna nim manewrowac robiac wylewke betonowa czesto zdarza sie ze planowany styropian sie nie miesci a kladac najpierw warstwe styropianu mozna latwo ja poniszczyc wykonujac inne prace ukladajac styropian pod podlogowke uwzglednic grubosc wylewki zeby nie wyszlo za cienko pozdrawiam WSZYSTKO O WYLEWKACH

Atomic
30-03-2009, 07:02
1) pierwsza szkoła - rurki co i cwu bezpośrednio na chudziaku zaizolowanym przeciwilgociowo, wyrównanie styropianem i na to druga warstwa styropianu, na to podłogówka,
Co ta za metoda - chyba na straty ciepła. Bedziesz grzał chudziaka nawet przy izolacji rurek pianką.


2) druga szkoła - chudziak zaizolowany przeciwwilgociowo, na to 5 cm styro na całej powierzchni, na styropianie położone rurki co i cwu, uzupełnione 5 cm styro i na to podłogówka.
To jest jedyna i słuszna metoda.

Regut1
30-03-2009, 07:57
Co ta za metoda - chyba na straty ciepła