PDA

Zobacz pełną wersję : Początkująca prosi o pomoc doświadczonych



Bezdomna
01-04-2009, 12:21
Mam 1000 mkw ziemi, na tym dom, a wokół domu pobudowlany syf - górę humusu, kupki gruzu, dechy itp. Chciałabym, by u mnie wyglądało jak u ludzi, ale na ogrodzie nie znam się nic a nic. Do tego zapalonym ogrodnikiem nie jestem. Chcę mieć czysto, schludnie i bez nieustającej roboty. Na pewno trawnik - tu pytanie, jak się do tego zabrać, jakieś kwiatki na przodzie domu (pn-zach), nic pod płotem, bo ogrodzenie tymczasowe na razie i jakieś drzewka, coby cień dawały (na razie nie mam nic). Co więc mogę posadzić (piaszczysta gleba), kiedy i jak? Zaznaczam, że kasy nie mam za dużo.
I jak to przed psem - kopaczem zabezpieczyć? (na szczęście suczka, więc nie obsika)

magnolia
01-04-2009, 13:46
Trudno tak odpowiedzieć bo temat szeroki. Nie wiem czy to mają być np drzewa ozdobne? Ziemia piaszczysta, ale jaka? Zupełna wydma, nieużytek? Czy ten piasek jest pylasty, czy bardziej ziarnisty? Jak głęboko masz wodę?- może masz studnię to będzie wiadomo, albo spytaj sasiadów. Nie wiesz co jest głębiej- też piach, czy może glina?
Z psem- idealnego rozwiązania nie ma - może wydzielić jej jakis wybieg, albo podzielić ogród na dostępny i niedostępny dla psa. Psy lubią biegać przy ogrodzeniu, można zrobić taki korytarz dla psa wydzielony drugą siatką ( niższą), a przed tym nasadzenia.
Napisz cos więcej

Elfir
01-04-2009, 13:52
Na forum na pewno znajdziesz mnóstwo wskazówek w innych watkach - łącznie z tym jak projektowac zeby było ciekawie, jakie rosliny nadaja sie na słabe piaszczyste gleby i jaka jest kolejnosc prac przy zakładaniu ogrodu - miłego szukania.

Bezdomna
04-04-2009, 23:32
Ciężko mi coś znaleźć, bo nie wiem, czego szukać. I nie rozumiem wielu nazw, nie wiem, co się za tym kryje. Często znane kwiatki maja takie nazwy, ze trudno je rozpoznać.