PDA

Zobacz pełną wersję : Urosna mi jakies warzywa, czy nie?



popcarol
03-04-2009, 08:26
Witam Was,
jako pierwszoroczny ogrodnik;) zamierzam zmusic mojego Malza coby mi skopal ten kawalek i posieje tam warzywa. Rodzina mi jednak mowi, ze nic mi tam nie urosnie, sama glina...
Co robic? Ziemi ogrodowej nawiezc nie moge, bo i tak juz nasza dzialka jest wyzej niz sasiednie. Zamierzam po skopaniu podlac ten kawalek nawozem (dostalam nawoz kurzy, zamierzam go zalac woda i po ok. tygodniu podlac ziemie).

Co myslicie? Ziemia wyglada mniej wiecej tak - zdjecie z jesieni:

http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/rf/rg/hq0i/A8UNhMm5pfM0uGUuLB.jpg[/img]

jarkotowa
03-04-2009, 10:01
Nie znam się na nawozach więc na ten temat się nie będę wypowiadała.
Ale u nas też jest taka ziemia i w pierwszym roku uprawy warzywniaka miałam super duże warzywa: marchewki, ogórki, rzodkiewki, cebulę, sałatę, kapustę, kalarepę, kalafiory. Ilości nie do przejedzenia na naszą 4 osobową rodzinę.
Ale zapewne ważne jest to, że na jesieni przekopaliśmy ziemię z obornikiem.
Postaram się wieczorem podrzucić fotki mega warzyw.

magnolia
03-04-2009, 10:03
A może wydębisz od rodziny, albo kupisz gdzieś w okolicy trochę kompostu? I przekop go z ta ziemią na głębokośc łopaty. Trochę podniesie to tą grządkę ( ale bardzo niewiele) z warzywami, ale to może nawet i dobrze bo możesz ją łatwiej wydzielić z całego obszaru, co warto zrobić jak wokól jest niezagospodarowane. Może to zrobić tylko uformowaniem, albo pobejcować deski pobudowlane i wkopać je poziomo z ziemię ( umocować tylko takimi kołkami drewnianymi po 2 stronach deski) to starczy na kilka sezonów, a łatwiej będzie Ci utrzymać grządkę.

jaki
03-04-2009, 11:48