PDA

Zobacz pełną wersję : blacha trapezowa czy blachodachówka



jmiekinski
28-11-2002, 08:56
Witam. No właśnie co mam wybrać?
1.Czy oprócz ceny jest jeszcze jakaś różnica we właściwościach?
2.Czy to prawda że przy trapezówce jest mniejszy odpad?
3.Czy to prawda że przy blachodachówce trzeba przebijać łaty na których kiedyś był eternit. Przy trapezówce nie trzeba. Tak przynajmiej twierdzi "fachowiec" który chce to robić.
4. Czy 15 zł/m2 jest dobrą ceną za robociznę?
Przepraszam za tendencyjne pytania ale jestem zielony w tych sprawach. W archiwach nie mam czasu grzebać bo jadę na kablu tel.

kodi_gdynia
28-11-2002, 09:02
Pierwsze pytanie, a podoba Ci się blacha trapezowa. Ja nie wyobrażam sobie swojego dachu pokrytego blachą trapezową. Albo jest to kwestia gustu, albo chcesz pokryć coś innego niż dach swojego domu.
Co do odpadów - to kwestia dachu. Mam prosty dwu spadowy dach i odpadów miałem jakieś 4m2. Chyba nie jest to dużo.
Cena 15zł/m2 za położenie blachy. Standardowa.

jmiekinski
28-11-2002, 09:31
Mi tez sie nie podoba. Tylko zastanawia mnie fakt dlaczego ten "fachowiec" cały czas mi wmawia żebym wybrał trapez. Czy dla niego jest jakaś róźnica co kładzie? A co do tych łąt, to dla czego przy trapezówce obecne łaty mogą zostać a przy balchodachówce trzeba przebijać. czy on nie robi mnie w balona?

Tomaszos
28-11-2002, 09:45
Nie robi w balona.
Blachodachówkę przykręca się w miejscach przetłoczeń (producent podaje rozstaw łat jest to bardzo istotne i zależne od danej blachodachówki. Najpierw musisz zdecydować się jaką chcesz mieć a potem dowiadujesz się jaki jest rozstaw łat.
Przy blasze trapezowej nie ma to znaczenia - Ważne jest aby odstępy były równe i nie zbyt rzadkie. Gdy jest "za mało łat" możesz dobić brakujące.
PZDR.

aziel
28-11-2002, 09:57