PDA

Zobacz pełną wersję : ocieplenie wykusza



basiekg
04-06-2009, 16:09
mam problem z wykuszem: w projekcie nad wykuszem mam balkonik tylko ze teraz moj murarz mowi ze zupelnie mam to zle rozwiazane czytaj prawie nie ocieplone!!! i bede miec szron w salonie
jak wy macie ocieplone takei rzeczy? ma ktos rysuneczek jak powinno to wygladac?? gory dzieki za pomoc

DOMY8
04-06-2009, 16:46
Witam podczas robienia stropu Nad wykuszem powinno być wyszalowane,zazbrojone i powinno być zatopione w betonie docieplenie.

naLeśnik
04-06-2009, 17:36
trochę lakoniczne te informacje, a jak masz w projekcie??

nie sądzę by projekt nie przewidywał żadnego ocieplenia :-? ....no chyba , że murarz coś zawalił??

basiekg
04-06-2009, 18:24
no projektant przewidzial ocieplenie tylko nie na calej "plycie" nad wykuszem no i w dodatku troche cienkie to ocieplenie moj murarz twierdzil ze do tej pory domki z wykuszem jakie robil mialy inaczej zaprojektowane to ocieplenie ... no i dlatego chcialabym zobaczyc jak to u forumowiczow wygladalo

naLeśnik
04-06-2009, 18:41
ja zrobiłem tak

pomiędzy podciagiem nad wykuszem a płytą wsadziłem styro 5cm.
http://img258.imageshack.us/img258/3633/dscn6149qp9.jpg (http://imageshack.us)

pozniej od spodu do płyty został przyklejony styro także 5cm
http://img41.imageshack.us/img41/6799/dscn6867.jpg (http://img41.imageshack.us/my.php?image=dscn6867.jpg)

a przed nami jeszcze położenie styroduru pod wylewkę - warstwa 10cm.
oraz naklejenie na "czoło" balkoniku styro o grubości 5cm.

rume
04-06-2009, 20:09
Ja zamiast styropianu dałem sztywną piankę poliuretanową w płytach zdecydowanie lepsze parametry izolacyjne. Ciężko się zmieścić z grubszą wartswą więc trzeba było dać lepszy materiał.
U mnie w Bydgoszczy jest producent MetalPur nie wiem jak w innych częściach kraju z tym wyrobem.

basiekg
05-06-2009, 12:06
ja zrobiłem tak

pomiędzy podciagiem nad wykuszem a płytą wsadziłem styro 5cm.
http://img258.imageshack.us/img258/3633/dscn6149qp9.jpg (http://imageshack.us)

pozniej od spodu do płyty został przyklejony styro także 5cm
http://img41.imageshack.us/img41/6799/dscn6867.jpg (http://img41.imageshack.us/my.php?image=dscn6867.jpg)

a przed nami jeszcze położenie styroduru pod wylewkę - warstwa 10cm.
oraz naklejenie na "czoło" balkoniku styro o grubości 5cm.
dzieki za odpowiedz problem w tym ze w moim projekcie jest dokladnie odwrotnie tzn podciag nad wykuszem jest grubszy niz plyta

jak gruby (wysoki) byl u ciebie zaprojektowany podciag nad wykuszem??
bo ja mam rozpietasc wykusza tylko 3,5 m a grubosc belki to 45 cm i nie iwem czy projektant nie przekombinowal z tym wzmocnieniem

Adaxis
21-03-2017, 06:57
Witam, mamy wykusz 4x1.5m = 6m2 i nad nim balkon. Czy można zrezygnować z projektowej wylewki na styropianie na rzecz twardego ale grubszego ocieplenia (styrodur?) bez wylewki, na który pójdą od razu płytki? Ew. jaki styropian/styrodur zakupić? Czy może być podłogowy grafitowy 031 80kPa?

Tomaszs131
21-03-2017, 07:13
U siebie położyłem płyty PUR. Niski współczynnik przenikła pozwoli Ci zaoszczędzić na grubości ocieplenia. Uważam, że płyta dociskowa w postaci posadzki powinna się pod płytkami znależć. Pamiętaj o dylatacji skurczowej i siatce wzmacniającej posadzkę.

Adaxis
22-03-2017, 21:37
Dzięki Tomaszs131 -nie wiem co to PUR, poczytam :) W projekcie mam 25cm styropianu i wylewkę uzbrojoną 4cm. Chciałbym dać styropian 30cm + klej i płytki. Styropian byłby też klejony, więc wiatr raczej tego nie zerwie :) Czytam, że upierasz się co do wylewki, rzeczywiście musi być? W końcu to tylko balkon i twardy styropian (styrodur?) nie wystarczy? Ponoć tak robi się od dawna w blokach.

Tomaszs131
22-03-2017, 22:32
Nie wiem, raczej mądrzejsi ode mnie radzili by położyć jastrych i tak mam. Na razie wszystko jest ok.
Zajrzyj do mojego DB znajdziesz odpowiedź czym są płyty PUR.

Adaxis
27-03-2017, 19:32
A może jeszcze Ktoś się wypowie? Zamiast 25cm z wylewką, dam 30cm styroduru RAVATHERM XPS (2x15cm)...

Adaxis
04-04-2017, 18:20
Pomoże ktoś? -jak zrobić ocieplenie balkonu nad wykuszem styrodurem 2x15=30cm, bez wylewki? B. proszę o podpowiedź

Tomaszs131
04-04-2017, 18:30
Może zacznij od sontaktowania się z przedstawicielem systemu izolacji balkonów, tarasów np PCI.
Oni za "free" wykonają Ci projekt. W moim przypadku wystarczył jeden telefon, e-meil.

Adaxis
04-04-2017, 18:57
... np PCI... Mówisz o systemie PCI? Mi wmówiono, że da radę na styrodurze i dlatego o to pytam....

Tomaszs131
04-04-2017, 19:07
Tak, system PCI. Mam go na tatasie i balkonach.
Kto Cię przekonuje do oparcia izolacji tarasu tylko na xps-ie?

Adaxis
04-04-2017, 19:25
Podczas kładzenia półsuchych wylewek, padał deszcz i nie było warunków to położenia styropianu (mokro) i wylewki (deszcz) -wtedy wylewkarze szybko skwitowali, żeby położyć styrodur 300 XPS (taki mi został z fundamentów), że niby tak robi się balkony w blokach...

Tomaszs131
04-04-2017, 19:39
Sorry, jakoś tego nie widzę. Jak dla mnie tosię poprostu chłopakom spieszyło...

Adaxis
04-04-2017, 19:54
Nie, nie spieszyło, bo to była 1 faza, zaczynaliśmy od balkonu, ale lało i powiedzieli, że nie ma sensu kłaść styropianu i wylewki na deszczu....

Tomaszs131
04-04-2017, 21:34
Wydaje mi się, że posadzka jednak jest konieczna. Ma za zadanie dociskać izolację termiczną do płyty. Stąda jej nazwa dociskowa.
Fachowcy na budowach deweloperów różne cuda wyczyniają. Założe się, że żaden z nich nie zdecydowałby się na podobny krok na własnej budowie.

Adaxis
05-04-2017, 08:27
OK, jeszcze porozmawiam z ludźmi o technologii ze styrodurem, ew. położę wylewkę... Dzięki!

Tomaszs131
05-04-2017, 08:38
Na Twoim miejscu nie wyważałbym otwartych drzwi. Skoro wylewkę dociskowa jest powszechnie stosowana, to raczej tak musi być.
Po za tym docisk xps-a do płyty ograniczy straty ciepła i oszczędzi nerwów przy ewentualnym przemarzaniu i pojawieniu się pleśni.

Adaxis
07-04-2017, 08:13
OK, a jakie parametry proponujesz/cie? Grubość wylewki 5cm i 25cm (2warstwy 15+10) styrodur, czy jednak styropian może? Zostało mi nawet grfitu, ale czy on może być na balkonie zewn? Poza tym jest to na zewnątrz, więc czy dawać papę, forlię, itd -ew. jaka kolejność?
Zbrojenie siatka fi3mm?

Tomaszs131
07-04-2017, 08:26
Jedna warstwa xps-a PW wystarczy. Co do kolejności to lepiej skontaktować się z doradcą technicznym systemu, przedstawi Ci projekt.
Papy raczej bym nie dawał. Są specjalne folie, które według mnie z powodzeniem zastępują papę.

Adaxis
07-04-2017, 09:40
Jedna warstwa xps-a PW wystarczy.... mam na to przewidziane już projektowe 30 cm :)

Adaxis
02-05-2017, 09:58
Dzięki za podpowiedzi, zdecydowałem się jednak na wylewkę. Mam w sumie aż 34cm od płyty nad wykuszem do wylotów skroplin z ramy drzwi. Postanowiono: papa termozgrzewalna + styrodur 25cm (15+10) + folia + wylewka 7cm z siatką fi 3mm + płytki. B. proszę o opinię co do technologii. Pozdrawiam

Tomaszs131
02-05-2017, 10:04
Jeśli koniecznie chcesz użyć papy to pamiętaj o wywinięciu jej na ścianę budynku.

Adaxis
02-05-2017, 10:19
Dzięki, papę wywinę na ścianę bezp. na pustak (czyli pod styropian elewacji), a co z folią, też dam więcej, bo chyba też tzreba jakoś to wywinąć ale chyba już na styropian elewacyjny czy też na pustak?
Czy klej TYTAN EOS będzie ok pomiędzy papę i styrodur a potem pomiędzy 2 warstwy styroduru?

Tomaszs131
02-05-2017, 20:08
U mnie było tak, wpierw szlichtą wyrównana została powierzchnia tarasu ze spadkiem 2%. Potem wcięta została obróbka blacharska, na to folia paroszczelną wszelkie połączenia folii zostały uszczelnione- uszczelniaczem. Na to izolacja termiczna, na połączenia płyt taśma, kolejnym etapem była płyta dociskowy z dylatacją po środku wykusza, oczywiście nie zapomniałem o siatce wzmacniającej. Obróbka styropianem elewacji, specjalna taśma naklejona na jastrychu i wywinięta na styro. Wcięta kolejna zamykająca czoło wykuszu kolejna obróbka blacharska. Na taśmę i jastrychu dwuskładnikowa masa uszczelniająca. Piaskiem kwarcowym obsypałem, taśmę izolacyjna naklejoną na połączenie obróbki blacharskiej z jastrychem. Na koniec kafle na jastrychu i cokół wcięty delikatnie w styro płytkami, dalej uszczelnienie wszystkiego poliuretanem.
Nie rozumiem dlaczego chcesz kleić warstwy izolacji termicznej klejem? Czyżby pozostałości xps-a na budowie zadecydowały o dwuwarstwowym układzie izolacji termicznej tarasu?

Adaxis
03-05-2017, 07:52
Tomaszs131 -dzięki wielkie! Nie mam pozostałości (ew. skrawki), ale chcę kupić XPS, bo to nie nasiąknie, a pod spodem jadalnia i nie chcę mieć co chwilę problemów w zimie czy po ulewie. Grubość wg projektu, bo u mnie w pokoju drzwi na balkon mają próg -trochę niby niewygodnie, ale zostawiłem tak bo:
1.nie chciałem kombinować z obniżeniem płyty nad wykuszem 2.chciałem mieć porządną izolację i nie mieć wykropleń w zimie.
Chyba nie ma XPS o g=25 cm, więc stąd 15+10 :), a luźno kłaść nie chcę, więc pomyślałem o paru paskach kleju. Ty kładłeś styro bez jego chwytania/klejenia? Jak chwycę punktowo, to chyba sprawniej wylewka pójdzie...

Oczywiście gość od elewacji obrobi mi to, ale życzy sobie, żeby wcześniej zrobić wylewkę, Wspomniał o zakupie taśmy samoprzylepnej Mapei i daniu jej na wylewkę, ale póki co nie znalazłem takiej taśmy -może Kolega/Ktoś naprowadzi?

Tomaszs131
03-05-2017, 09:41
Może popytaj o taśmy PCI. Chciałem Ci zwrócić tylko uwagę, że im grubsza warstwa xps tym słabsza lambda.

Adaxis
03-05-2017, 12:50
...Chciałem Ci zwrócić tylko uwagę, że im grubsza warstwa xps tym słabsza lambda. Kurcze nie wiem o co chodzi :eek: możesz jaśniej? Ile w takim razie powinno być?:eek:

Tomaszs131
03-05-2017, 13:14
Im grubszy styrodur tym jego lambda maleje.

30 - 60 mm: λD≤0,033 W/(mK)
70 - 80 mm: λD≤0,035 W/(mK)
100 - 160 mm: λD≤0,036 W/(mK)
180 - 220 mm: λD≤0,038 W/(mK)

Adaxis
03-05-2017, 17:53
OK Lambda, nawet jeśli Lambda maleje, to w końcu grubość rośnie i generalnie straty nie wzrosną. Poza tym nie daję 25cm styroduru ze względu na Lambdę, ale ze względu na projekt i poziom który muszę podnieść :)
Aż z wrażenia zerknąłem do projektu: płytki, wylewka, papa termozgrzewalna Izolmat, papa samoprzylepna Izolmat, Styropian EPS100 25cm, folia, płyta 15cm. Nie wiem co projektant miał na myśli, ale dał jednak g=25cm. Ale ciągle wydaje mi się, że XPS byłby lepszy...