PDA

Zobacz pełną wersję : Zosta?em inwestorem i mam pytania - jakie?



Redakcja
18-04-2002, 14:14
Chcemy na łamach "Muratora" odpowiedzieć na najczęstsze dylematy inwestorów rozpoczynających budowę. Zachęcamy do zadawania pytań.
Redakcja

<font size=-1>[ Ta Wiadomość była edytowana przez: redakcja dnia 2002-05-21 11:43 ]</font>

pajek
16-05-2002, 20:55
Zostałem inwestorem i mam całe mnóstwo pytań a im dalej w las tym więcej drzew.
1. Jak wybrać wykonawcę? Niestety nie mam w rodzinie ani wsród znajomych nikogo kto by się znał na budowaniu. Więc ogłosiłem swoisty przetarg dając ogłoszenie w gazecie lokalnej. Zgłosiły się tłumy. Prosiłem o referencje (pokazywali budynki które robili). Podawali koszty wykonania, twierdzili że poradzą sobie z każdą technologią. Ja jestem laikiem więc praktycznie wszstko można mi wmówić. Odrzuciłem skrajne oferty cenowe, odrzuciłem niekomunikatywnych i mrukliwych i pozostało mi ponad dziesieć ekip. Którą wybrać. Podobno dobrzy wykonawcy nie odpowiadają na anonsy w prasie bo są zajęci robotą.
2. Żaden z wykonawców niechciał mi podać ceny nawet orientacyjnej budowy stanu surowego mego domu wraz z materiałami. W projekcie jest kosztorys ale z tego co zdążyłem się zorientować nie wiele ma on wspólnego z zrzeczywistością, juz chociażby dlatego że ujete są w nim ceny materiałów których już się nie produkuje a ceny robocizny są umowne a nie po stawkach z KNR-ów.
3. Projekt przewiduje budowę ścian jednowarstwowych z bloczków YTONG - symaptyczne ale drogie. Czy zachowyjąc takie same parametry mogę zamiennie zastosować elementy rodzimej produkcji zdecydowanie tańsze? Podejrzewam że to pytanie nasunie mi się wiele raz przy okazji i innych materiałów.