PDA

Zobacz pełną wersję : poziomki na skarpie z igakami ... może tak być?



daggulka
10-07-2009, 14:16
Potrzebuję porady- będę bardzo wdzięczna za pomoc.

Na skarpie przed domem , takiej:
http://img15.imageshack.us/img15/3860/odfrontuskarpadomurat.jpg

posadzone są iglaki płożące .... przy jednym podarowanym przez ciocię były dwie poziomki - które zasadziłam razem z iglakiem- rozrosły się niesamowicie mają rozłogi które też już zapuściły korzenie :roll: .... z dwóch poziomek zrobiła się plantacja metr na metr :o :lol:
nie mam doświadczenia w ogóle ...więc mam pytanie:
zostawić tam te poziomki na tej skarpie między iglakami płożącymi czy będzie to ze szkodą dla jednych i drugich? docelowo skarpa ma być obrośnięta iglakami płożącymi - sadziłam je co metr :roll:
czy to będzie przeszkadzać poziomkom lub czy poziomki będa przeszkadzać iglakom? :roll:
zostawić tak jak jest ? w takim tempie rośnięcia - to poziomki zagarna całą skarpę pod tymi iglakami :wink:

zaznaczę, że te poziomki mi tam absolutnie nie przeszkadzają - nie mam ogrodu idelanego, raczej marzy mi się taki ...haotyczny i niezrównoważony :wink: :lol: ...tylko czy to tak może być bez szkody dla roślin? :roll:

może ktoś mi poradzić?

jaki
10-07-2009, 15:05
ja specjalnie posadziłam poziomki które mają robić za roślinę zadarniającą. Zielsko mi nie rośnie /mam motywację do pielenia/ no i te owoce, pycha. Poziomki mają płytki system korzeniowy to i za dużo pokarmu nie zabiorą krzewom które mają pierwszeństwo..Jak za mocno się rozkrzewią to postępuj z nimi jak z truskawkami.Moje krzewy są niewielkie, i poziomki dają mi zieleń a nie widok gołej ziemi

daggulka
10-07-2009, 15:25
Dzięki za odpowiedź .
No a właśnie w drugą stronę? jak się krzewy płożące rozrosną i zasłonią całą powierzchnię skarpy to poziomki przezyją pod nimi? co prawda to dopiero za jakieś 3 lata docelowo ... ale jednak :roll: .