PDA

Zobacz pełną wersję : Pleśń w domu



sebi12
25-07-2009, 11:41
Witam
Mam problem z pleśnią. Dom postawiony na fundamencie wylanym w gruncie, ocieplony styropianem ( oczywiście dom i fundamenty ), do tej pory nie było problemu z pleśnią. Ale postanowiłem zrobić remont i położyłem gładż gipsową na ściany . I tu A KUKU , na gładzi po około miesiacu pojawiła sie pleśń na wszystkich scianach zewnetrzych i wewnetrznych, przez cały miesiąc było otwarte okno ( lufcik) . Co z tą pleśnią teraz zrobić??? :cry:

free_shop
25-07-2009, 12:11
Po pierwsze primo: zlikwidować źródło (nie wiem, nie znam się, może zła wentylacja?)
Po drugie primo; zlikwidować pleśń. Jest to organizm żywy i trzeba go zabić! Młotek odpada :D . Można ściany skropić, albo posmarować pędzlem środkiem na bazie podchlorynu sodu lub wody utlenionej. A później zwłoki (pleśni) usunąć mechanicznie. Woda utleniona jest lepszym rozwiązaniem, bo nie trzeba jej spłukiwać (rozkłada się na wodę i tlen).
Masz do wyboru:
- kupić podchloryn lub wodę utlenioną w hurtowni chemicznej,
- kupić oryginalny środek do usuwania pleśni (przeważnie zawiera podchloryn),
- kupić domestos, ace, bielinkę itp. (przeczytaj jakie są ingrediencje).
Uwaga! Zarówno podchloryn jak i woda utleniona (szczególnie perhydrol) wybiela skórę i robi dziury w ubraniu.

sebi12
25-07-2009, 12:20
Problem w tym skąd nagle po położeniu gładzi w budynku który stoi 20 lat pojawiła się plesń, podkreślam w czasie całego remontu okno było i jest uczylone

jareko
25-07-2009, 12:27
problem stary jak świat :P i szczelne okna
Brak wentylacji przy nadmiarze pary wodnej w pomieszczeniu
A pleśń bardzo szybko się rozwija na gipsie, czy to tynkach czy "tylko" gładzi
i tak jak już powiedziano - usunąć do żywego
innej metody nie ma

sebi12
25-07-2009, 12:29
Czy wystarczy że posmaruję tą pleśń chemią czy mam na nowo zbijać tynki ??

jareko
25-07-2009, 12:39
a tu to zdania są podzielone :P