PDA

Zobacz pełną wersję : gdzie ma stać kominek (która ściana), jakieś złote zasady?



papuch
29-07-2009, 08:54
witam, jestem o kroczek przed zakupem projektu ale mój mąż ma wątpliwości co do lokalizacji kominka na parterze. Projekt to dom w werbenach 5 (dwuspadowy), kominek jest tak jakby w centrum parteru tzn dzieli salon od kuchni. Mąż przeczytał gdzieś że najlepiej ustawić kominek w zaciszu salonu nie na linii ciągu komunikacyjnego. Nie mam doświadczenia ale przy zamkniętych komorach to chyba wszystko jedno gdzie stoi kominek? Jeśli stoi centralnie to ogrzewa bardzej jednolicie większą ilość pomieszczeń... są jakieś złote zasady usytuowania kominków?

pawelo_pl
29-07-2009, 09:09
No tak tylko jak kominek to komin - względy estetyczne czy praktyczne mają mniejsze znaczenie - ważne czy można i jak postawić komin - bo przecież musi mieć odpowiednią wysokość i przekrój a i na drugiej kondygnacji nie wypaść na środku pokoju czy łazienki ...

mjakob
29-07-2009, 09:19
witam, jestem o kroczek przed zakupem projektu ale mój mąż ma wątpliwości co do lokalizacji kominka na parterze. Projekt to dom w werbenach 5 (dwuspadowy), kominek jest tak jakby w centrum parteru tzn dzieli salon od kuchni. Mąż przeczytał gdzieś że najlepiej ustawić kominek w zaciszu salonu nie na linii ciągu komunikacyjnego. Nie mam doświadczenia ale przy zamkniętych komorach to chyba wszystko jedno gdzie stoi kominek? Jeśli stoi centralnie to ogrzewa bardzej jednolicie większą ilość pomieszczeń... są jakieś złote zasady usytuowania kominków?


Dobrze przeczytał, bo ciężko siedzieć przy kominku, czy w pobliżu, jednocześnie blokując przejście. Centralne usytuowanie kominka sprzyja z kolei rozprowadzaniu ciepła.
moim zdaniem, w wymienionym projekcie, kominek bym zostawił jak jest.

am00
29-07-2009, 09:20