PDA

Zobacz pełną wersję : problem z tarasem (styropian na czole)



MaxMartini
03-08-2009, 21:10
Mam taki problem,
zabralem sie do remontu tarasu w domu ktory mam od niedawna
zatrudnilem do tego tgz fachowcow

jestem laikiem jesli chodzi o budownictwo, ale wole miec jako takie pojecie o tym co sie u mnie w domu robi i dlaczego przez tgzw fachowcow

taras ma jakies 10m dlugosci, na 3 metry szeroki

roznica temperatur jest duza, bo taras jest od poludnia w sloncu
w gorace dni nagrzewa sie tak ze boso nie da sie chodzic



okazalo sie ze na czole tarasu byl styropian, jakies 6cm
taras od spodu jest tez opcieplony, pod nim 4 kolumny

na gorze na skraju polozona plytka, szenkel, okolo 7cm
na czole normlana plytka 24x24

krancowe szenkle na gorze sobie troche poodzchodzily i zrobila sie szpara w miejscu fugi
wyplukalo fuge

one glownie lezaly na styropianie i praktycznie tylko na kleju wiec sie nie dziwie ze teraz mam do remontu taras

woda zaczela dostawac sie pod styropian i wnikala sobie w taras, w strop
i pod tynk na kolumnach pod tarasem


teraz zerwano plytki z gory i czola, taras zagumowano, wczesniej gumy nie bylo

czolo wysycha bo bylo sporo wilgotne, gora tarasu idealna




mam pytanie, czy taras ociepla sie na czole styropianem???


czy powinno sie wykoanc dylatacje przy tej wielkosci tarasu?
w poziomie czy w pionie?

na czym to polega w skrocie, zamiast jednej fugi silikon?

fachowcy chca polozyc plytki bezposrednio na czolo, po lekkim wyrownaniu i zagumowaniu

troche mi sie to nie podoba, poniewaz taras bedzie krotszy o jakies 7cm
i dokladnie na samej krawedzi bedzie stac drewniana balustrada, nabita na krotkie rurki w podstawce przykreconej do starych plytek , obecnie sa juz szczelnie zagumowane

wczesniej byl ladny odstep od krawedzi tarasu i krawedzi balustrady, bo byl ten steropian

jesli nie steropian, to jak, czym nadlozyc tam te 7 cm na czolo?

czy moze zrobic tak jak proponuja fachowcy, wyrownac. zagumowac i bezposrednio dac plytki na czolo?