PDA

Zobacz pełną wersję : do znawców skalniaków



duduś
11-08-2009, 23:49
Czytając o nasadzeniach na skalniaki często piszą żeby nie sadzić pojedyńczych egzemplarzy roślin tylko w grupach po kilka lub kilkanaście sztuk tak zeby rosliny tworzyły połacie , duże plamy widoczne z daleka . Czy ktoś umie określić jakie skalne rośliny w jakich ilościach nasadzać aby właśnie było właściwie a żeby jednocześnie nie przesadzić . Jażeli mają stworzyć zlewające się plamy to w jakich odległościach od siebie żeby nie było ani za gęsto ani za daleko od siebie ? Może pytania wydają się głupie ale niestety jestem totalnym laikiem w sprawach skalniaków :oops: :oops:

duduś
12-08-2009, 18:31
nikt nic nie wie ??????/plissss

bluszczyk
12-08-2009, 21:17
Czytając o nasadzeniach na skalniaki często piszą żeby nie sadzić pojedyńczych egzemplarzy roślin tylko w grupach po kilka lub kilkanaście sztuk tak zeby rosliny tworzyły połacie , duże plamy widoczne z daleka . Czy ktoś umie określić jakie skalne rośliny w jakich ilościach nasadzać aby właśnie było właściwie a żeby jednocześnie nie przesadzić . Jażeli mają stworzyć zlewające się plamy to w jakich odległościach od siebie żeby nie było ani za gęsto ani za daleko od siebie ? Może pytania wydają się głupie ale niestety jestem totalnym laikiem w sprawach skalniaków :oops: :oops:

To nie jest takie proste. Każda roślina zaliczana do tz. skalniaków ma swoje wymagania i charakteryzuje się różną siłą wzrostu. Dużo zależy od tego ile posiadasz tych roślinek, im więcej tym szybciej osiągniesz efekt zlewających się plam. Co jakiś czas trzeba te skalniaki przesadzać, niektóre systematycznie redukować bo są bardzo ekspansywne, inne rosną bardzo powoli. Proponuję żebyś sobie zrobił z kamieni rewiry i posadzić tam różne rośliny skalne. Sam po jakimś czasie będziesz widział jak to się rozrasta i odpowiednio ingerował.