PDA

Zobacz pełną wersję : Inspektor Nadzoru - nie zawsze warto.



micmarci
07-01-2004, 02:54
Buduję pierwszy raz i totalnie nie znam się ani na relacjach z wykonawcami ani na budowaniu. Mieszkam w Świnoujściu. Mimo, że w pozwoleniu na budowę nie miałem takiego zapisu, zatrdniłem inspektora nadzoru inwestorskiego, bo nie miałem dużo kasy na budowę (budowa na kredyt) i nie stać mnie było na błędy. Facet - inżynier z polecenia - uważany za postrach miejscowych partaczy. Słyszałem że ścianki działowe przesuniętę o centymetr każe poprawiać, bada wilgotność drewna, skrupulatny i ostry i lata po budowie z poziomicą i szuka błędów.

1. wizyta super: opierdzielił wykonawcę że źle docieplił fundament bo nie kleił na ramkę styropianu, zarzucił Wydziałowi Architektury, że wydał pozwolenie na budowę mimo, że projekt nie zawierał konstrukcji i kazał taki projekt wykonać. Byłem bardzo zadowolony z jego pracy.

2. kolejnym raz: mówię, że konstrukcję tak małego obiektu wykona branżysta mojego architekta za 800 złotych, a on mówi że jego kolega pracujący w Urzędzie Miasta zrobi to tanio i jest to jedyny sensowny fachowiec którego projekty na budowie da się czytać i zastosować. Okazało się że kumpel fachowiec, który dziwnym trafem opuścił Warszawę mimo "swojej tam pozycji" i mieszka tutaj od paru lat kątem w piwnicy, chce 4000 za konstrukcję. Ponadto nie może on ani wykonywać prac na zlecenie, bo tego zabrania regulamin Urzędu Miasta, ani też wystwić faktury VAT. Potem jego kumpel konstruktor twierdził, że to Inspektor Nadzoru miał mi wystawić fakturę za konstrukcję. Strop o rozpiętośći 6 na 7 metrów zrobili mi żebrowy - podciągi wysokie na 45 centymetrów i jest ich aż 3 (6 pól). Wylane są one mimośrodowo na słupach. No ja wtedy nie wiedziałem że tak tego się nie robi i tak to będzie wyglądać. Niestety całkowicie polegałem na swoim inspektorze.