PDA

Zobacz pełną wersję : Stara dachówka



Radahan
13-09-2009, 14:16
Wykonawca w cenie domu z bala proponuje mi starą dachówkę z odzysku (sam ją kładł na swoim domu i zostało mu trochę). Czy jest sens kłaść taką dachówkę czy lepiej kupić blachę? Dach ma pow. 211 m kw. , składa się z głównego dachu z dwoma dość sporymi otwarciami i kilku mniejszych daszków. Czy jest sens papować i deskować dach?
Jestem kompletnym laikiem, do tego kobietą :) , więc proszę o wybaczenie uproszczonej nomenklatury, liczę na cierpliwych co babie wytłumaczą :)

himlaje
13-09-2009, 14:38
Posłuchaj rady jaką masz pod nikciem "WITAJ, nim zapytasz, poszukaj odpowiedzi"
Niemniej.W temcie pozostałej dachówki to jakoś ciężko mi uwieżyć, ale to może kwestia mojej małej wiary, że mu akurat tyle tej dachówki pozostało ile Tobie potrzeba,zwłaszcza dachówek-kształtek (krańcówek prawych/lewych, koszowych, itp), także węsze w tym inny cel.
Co do deskowania to są zwolennicy i deskowania i samej folii- poszukaj na forum, był o tym obszerny wątek. Ja zadeskowałem (ok 2 miesiące temu) i nie żałuje choc to wychodzi po jakims czasie.

Radahan
13-09-2009, 14:47
Próbowałam znaleźć jakieś informacje o starej dachówce, niestety mało skutecznie.
Dachówki faktycznie musielibyśmy trochę dokupić, ale to nie jest wielki problem. Gość, który buduje nasz dom jest "swój", więc raczej nie chce nas oszukać. Nie namawia nas szczególnie do żadnego rozwiązania, wybór należy do nas. Po rozmowach ze znajomymi jestem trochę skołowana - jedni twierdzą, że dachówka zawsze będzie lepsza niż blacha, inni natomiast zwracają uwagę na ścieralność pierwszej warstwy, co skutkuje przeciekami.
Wizualnie stara, odczyszczona dachówka podoba nam się i ładnie koresponduje z domem z płazów. Nie chciałabym aby się jednak okazało, że za kilka lat muszę wymieniać dach wraz z częścią przegniłego drewna :-?

cieszynianka
14-09-2009, 22:56
Próbowałam znaleźć jakieś informacje o starej dachówce, niestety mało skutecznie.