PDA

Zobacz pełną wersję : Głębokość fundamentów pod piwnicami a reszta domu.



borygo123456
18-09-2009, 10:22
Zamierzam budować dom częściowo podpiwniczony - piwnice pod garażem i jednym pomieszczeniem. Piwnice będą od strony wschodniej od zachodniej dom będzie "przyklejony" do istniejącego domu sąsiada. Według projektu ławy fundamentowe pod piwnicami powinny być na głębokości 2,70m. Rozmawiałem wczoraj z architektem, który robi mi adaptacje i powiedział że ławy pod całym budynkiem muszą być na takiej głębokości. Czy rzeczywiście? Czy ławy pod resztą budynku nie mogą być płycej? U sąsiada fundamenty są na głębokości 1,50 m. Czy nie można wylać ław na głębokości 1,50m w miejscach nie podpiwniczonych a pod piwnicami głębiej. Problem stanowią oczywiście koszty. Zastanawiam się czy nie będzie problemu z sąsiadem gdy będę kopał fundamenty na 2,70, czy jego dom się nie zapadnie. Jestem laikiem w tej sprawie dlatego proszę o opinie.

gregorczyk
18-09-2009, 10:54
well,

nie znam wszystkich uwarunkowań, może to co mówi arch. ma uzasadnienie.

generalnie, to nie ma wskazań, coby robić na jednym - głębokim poziomie te ławy - mija się z celem. bo po co? koszty znaczne, zagrożenie domu sąsiada - bardzo drogie zabezpiecznie tego istniejącego domu - konieczne podbijanie istniejących fundam.
bo unika się nowych fund. przy starych, poniżej poz. tych starych.
są też inne rozwiązania - ale to nie w przypadku domków. nie te koszty i nie te zyski (jakie zyski?, to nie obiekt komercyjny).

praktycznie, dziwne, że arch nie proponuje ław schodkowych.

Ziarutek
18-09-2009, 11:00
Bzdury opowiada ten Twój architekt.

http://www.budujemydom.pl/abc/596_jak_wykonuje_sie_fundament_schodkowy/

Pozdrawiam.

jarte
18-09-2009, 12:00