PDA

Zobacz pełną wersję : Regulacja drzwi Gerda



ziober
17-10-2009, 15:39
Witam serdecznie,

Pare miesiecy temu drzwi wejsciowe do mojego mieszkania przestaly sie domykac (zauwazylem ze nie dolegaja w gornej czesci do framugi).
Obecnie aby drzwi sie zamknely zmuszony jestem, uzywac gornego zamka.

W pracach "konserwatorskich" jestem laikiem. Stad moje pytanie gdzie i jak reguluje sie takie drzwi.

Model drzwi to: Gerda Star S

Druga kwesta rowniez zwiazana z tymi drzwiami. Chcialbym zamontowac wizjer. Niestety - ze wzgledu na zamek listwowy - nie wiem w jakim obszarze moge "bezpiecznie" wywiercic otwor.


Pozdrawiam
ziober

czmirek
17-10-2009, 16:12
gerde mozna wyregulowac na zawiasach niestety drzwi trzeba sciagnac i pokrecic zawiasami oscierznicy lub drzwi ( wkrecic lub wykrecic w zaleznosci od potrzeb)
co do wizjera to nie ma znaczenia zamek listwowy wizjer w polowie szerokosci drzwi i na wysokosci wzroku ( sredniego wzrostu czlowieczka )

ps czasmi jest tak ze drzwi nalezy kilkakrotnie zdjac i zawiesic na zawiasach zeby dokladnie wyregulowac a drzwi swoja wage maja

Moris77
17-10-2009, 17:48
Doradzę Ci jeśli uważasz się za laika w pracach konserwatorskich to lepiej samemu nie próbuj wiercić otworu na wizjer, wymaga to odpowiedniego wiertła i doświadczenia. Najlepiej daj zarobić profesjonalistom i na pewno przy okazji drzwi też Ci wyregulują.

ziober
17-10-2009, 21:08
@czmirek
Dziekuje slicznie za odpowiedz - niestety rodzi ona kolejne pytanie: jak zdjac drzwi...


@Moris77
Mniej wiecej od marca probowalem znalezc jakas firme (fachowca) ktora zechciala by sie podjac takiego zadania.
Wszyscy z ktorymi rozmawialem z rozbrajajaca szczeroscia informowali mnie ze im sie po prostu nie oplaca - maja duzo zlecen i nie maja czasu na taka drobna prace, badz tez odpowiadali ze nie beda po kims poprawiac...

beton44
18-10-2009, 08:02
to w tym przypadku


najpierw przyjrzyj się dokładnie drzwiom
i zastanów się jak to co pisał jeden z przedpisaczy