PDA

Zobacz pełną wersję : Podważenie/unieważnienie aktu notarialnego.



amalfi
20-11-2009, 08:33
Sprawa dotyczy mojej przyjaciółki. Rozwiodła się z mężem, który przed rozwodem zdradzał pewne objawy psychiczne, wygladające jak zespół Otella (teraz to myślę, że mogło być to symulowane, albo to jakaś inna jednostka chorobowa, ale nie jestem lekarzem). Przyjaciółka ze strachu o swoje i dzieci życie (było szykowanie noża na noc, bicie, wywożenie dzieci do lasu w wiadomym celu i takie inne - to w przypadku, gdyby ktoś próbował obwiniać tę kobietę za głupote, co sie zdarza na FM) zrzekła się nieruchomości, które były ich wspólną własnością podpisując akt notarialny. Teraz klepie z dziećmi biedę, bo nie ma nawet gdzie mieszkać.

Proszę o odpowiedź wszystkich, którzy się z podobną sytuacją zetkneli. Czy jest możliwe unieważnienie albo zmiana aktu notarialnego w takim przypadku. Przepisów w ustawie mogę sobie poszukać, ale chodzi mi i o przepisy i wiedze jak to jest w praktyce. Czy takie sprawy udaje się przeprowadzić z pozytywnym wynikiem? Będę wdzięczna za rady.

Barbossa
20-11-2009, 09:42
o ile dobrze kojarzę - jeżeli został zawarty w tzw złej woli (tak to się chyba nazywa) to są przypadki unieważnienia

SSiwy12 do tablicy :D

amalfi
20-11-2009, 09:55
Może własnie podważa jakiś akt notarialny :wink: :D

sSiwy12
20-11-2009, 10:52
To „zrzeczenie się” było po rozwodzie i przy podziale majątku?

amalfi
20-11-2009, 11:02
To było dzień przed sprawą rozwodową. Sprawa o podział majątku sie nie odbyła w związku z tym.

AmberWind
20-11-2009, 11:09
Mozna powolac sie na wade oswiadczenia woli, ktore zostalo wydane pod wplywem grozby.
Osoba, która składa oświadczenie woli pod wpływem groźby bezprawnej może uchylić od skutków prawnych takiego oświadczenia, jeżeli mogła się obawiać, iż jemu lub innej osobie może grozić poważne niebezpieczeństwo osobiste lub majątkowe.