PDA

Zobacz pełną wersję : A może kupić zamiast budować?



honzik
17-12-2009, 19:43
Od jakiegoś czasu chcę zamieszkać w domu jednorodzinnym i nieprzerwanie mam rozterki, czy powinienem budować samodzielnie, czy też może raczej kupić coś wybudowanego. Rozmawiałem już z różnymi ludźmi na ten temat, ciekawi mnie opinia forumowiczów.

Domyślam się, że forumowicze raczej ciążą w stronę budowania ;) Proponuję emocje trochę zostawić z boku, a skupić się na realiach. Nie mam doświadczenia w budowaniu, nie mam nawet wielu znajomych, którzy coś wybudowali. Nie mam w rodzinie żadnego budowlańca, wykonawcy. Zagadką jest dla mnie wszystko, od sprawdzenia działki przed kupnem poprzez wszystkie etapy budowy na wszelkich formalnościach kończąc. Obawiam się, że budując właduję się ze sto razy na przeróżne mniej lub bardziej kosztowne miny. Nie mam też cierpliwości do kłótni z 'fachowcami'. Budowanie jako takie nigdy nie było moim marzeniem. W zasadzie to z ulgą zamieszkałbym w gotowym do zamieszkania domu. Powstrzymuje mnie tylko jedno - czy na pewno dobrze robię i czy nie przepłacę okrutnie.

Domyślam się, że budowa jest tańsza. Pytanie moje brzmi - o ile? Patrzę sobie na różne oferty gotowych domów (ale raczej takich już zamieszkałych, nie 'podprowadzonych' przez deweloperów) i zastanawiam się, ile kosztuje zbudowanie takiego domu od podstaw, uwzględniając szereg różnych detali, których, jak widzę, ludzie często gęsto nie uwzględniają na etapie planowania i kredytu :) na przykład gotowej kuchni, niektórych mebli, wybrukowanego podjazdu, pieca, żarówek, klamek itd itp. Weźmy przypadkowe ogłoszenie domu, który by mi z grubsza odpowiadał (no, myślałem o takim do 200m2, ale nie chcę spędzić reszty wieczoru na wertowaniu ogłoszeń):

http://otodom.pl/index.php?mod=show&insId=3006212