PDA

Zobacz pełną wersję : Czy im mniejszy dom, tym szybciej idzie budowa?



honzik
31-01-2010, 18:01
Witam,

chcę się szybko wyprowadzić z bloku i kombinuję nad różnymi opcjami. Przeszedłem już przez etap zakupu gotowego domu, potem wybudowania dużego domu (to potrwa za długo - z uwagi na zdolność kredytową itd budowę zacznę późno, nie umiem znaleźć odpowiadającej mi - dużej i taniej - działki, wpakuję kupę kasy a nie znam się na budowaniu i pewnie wybuduję coś niefajnego). Potem był etap zakupu małego domku, gotowego do zamieszkania, który bym traktował tymczasowo na czas spokojnej budowy tego docelowego - niestety brak podaży takich na rynku.

Teraz przyszła mi do głowy opcja zakupu małej działki i wybudowania małego domku do 100m2. Ile to zajmie czasu? Istotne jest, żeby dało się to zrobić szybko - jeśli ma to zająć dwa, trzy sezony, to nie ma to sensu - przez najbliższe 10 lat będę tylko budował kolejne domy :) Czy jeśli wiosną będę miał PnB, to jest szansa na zrobienie tego do zimy? Ew do przyszłej wiosny? Czy parterówkę buduje się szybciej, niż dom z poddaszem?

Inna sprawa - czy parterówka o podobnym metrażu jest generalnie tańsza, czy droższa niż poddasze?

ekimek
31-01-2010, 18:13
Chyba najszybszy sposób to szkieletowiec. Z tego co można przeczytać to tempo stawiania jest dość duże. Chyba ze jesteś "uczulony" na szkielety...

Beaty
31-01-2010, 18:24
D06 z Muratora buduje się w jeden sezon- parterówka 77 mkw, wiele prac można wykonać samodzielnie

wiem, bo posiadam
pzd

lukasz_p
31-01-2010, 18:29
Jest wiele firm specjalizujacych się w wykonaniu domów metodą lekką w dosłownie kilkanaście tygodni i to pod klucz.

aadamuss24
31-01-2010, 19:28
Myślę, że najważniejszy jest wybór ekip i zgranie terminów dużo przed rozpoczęciem prac. Jeśli nie trzeba czekać na materiały i ekipy są terminowe to przeciętny dom można zrobić w jeden sezon.
Zaraz się pojawi krytyka, że tak szybko nie można :) bo popęka.
pozdr adam

beton44
31-01-2010, 20:00
tak

tak