PDA

Zobacz pełną wersję : siedlisko??



viteek
07-05-2002, 04:44
Jestem wlascicielem dzialki budowlano rolniczej,tzn 50m od drogi jest to teren przeznaczony w planach gminy pod zabudowe,reszta dzialki,ok 150 m jest "rolnicza"-powierzchnia dzialki 0.7ha.Procz tego w innej gminie kupilem 2,5ha ziemi.Czy moge wybudowac dom na terenie dzialki budowlano-rolniczej,jako siedlisko(niby jestem rolnikiem,gdyz mam wiecej niz 1 ha ziemi,tylko ze w roznych gminach),ale chcialbym by stal on w duzej odleglosci od drogi-ok.100m,wiec wybudowany by byl na czesci "rolniczej".Z gory dziekuje za pomoc.

baba
07-05-2002, 06:10
Nieoficjalnie, podejdź do gminnego architekta (projektanta), i pogadaj o przesunięciu (naciągnięciu) siedliska. W małych gminach wszystko jest możliwe. baba

Dave
07-05-2002, 08:17
Nie ma co przesuwac. Trzeba zlozyc wniosek o Decyzje na zagospodarowanie terenu w postaci budowy zagdrody roliczej na dzialce w czesci rolnej. Bedziesz musial przedstawic zaswiadczenia ze masz ponad 1ha ziemi (ale dopiero przy pozwoleniu na budowe). 100m od drogi to fajna odleglosc ale pomysl o kosztach przylaczy. Ja mam dom 35m od drogi i wiem ze to znaczne koszty.

D.

24-05-2002, 07:40
Mam podobny problem.Mam działke rolno-leśna o powierzchni 30 arów,w istniejących planach zagospodarowania przestrzennego przeznaczoną pod uprawy i zalesienia (V klasa).Pozwolenia na budowę nie mogę uzyskać, choć działka ta w Studium jest przekwalifikowana na budowlaną, niestety nowe plany mogą być zrealizowane za kilka lat.Chcę kupić ponad 1 ha ziemi rolnej ale w sąsiedniej gminie w odległości około 20 km.Czy taki układ może być traktowany jako podstawa do wydania decyzji o budowie siedliska na działce tej 30 arowej.Czy będę traktowana jako rolnik.

Dave
24-05-2002, 13:30
Tak - bedziesz potraktowany jako rolnik. Wazne jest zeby miec w sumie ponad 1ha nie wazne czy w jednej czy w kilku gminach. Trzeba bedzie tylko przyniesc zaswiadczenia z tej drugiej gminy o posiadanej ziemi.

D.

17-06-2002, 17:48