PDA

Zobacz pełną wersję : mieszkaniowy węzeł cieplny - jak działa i czy warto go mieć w mieszkaniu



Astaldo
17-04-2010, 18:47
Witam,

Zastanawiam się nad zakupem nowego mieszkania. W dokumencie "Opis wykończenia i technologia wykonania budynku" wyczytałem informację:
* przygotowanie ciepłej wody użytkowej i ogrzewanie mieszkań poprzez indywidualne wymiennikowe kompaktowe węzły mieszkaniowe, z licznikiem ciapła
* odczyt ilości zużytego ciepła centralny
* grzejniki płytowe z zaworami termostatycznymi i zaworami przyłączeniowymi podwójnymi dolnozasilane
* rozprowadzenie rur w systemie trójnikowym

Jestem laikiem jeśli chodzi i budownictwo i wszystkie aspekty tego tematu...

Noi nie wiem co o tym myśleć, czy "mieszkaniowy węzeł cieplny":
* to coś dobrego dla użytkownika mieszkania?
* na jakiej zasadzie działa?
* jakie są plusy i minusy takiego rozwiązania?

Do tej pory miałem ogrzewanie i ciepłą wodę po prostu dostarczoną do mieszkania z "ogólnej" sieci...
Bardzo proszę o odpowiedź. Starałem się wyszukać informacje na forach i w artykułach, ale nadal jestem pełen wątpliwości i pytań.

Z góry bardzo dziękuję za pomoc
Astaldo

1950
18-04-2010, 09:20
warto,

te rozwiązanie pozwala na indywidualne podejście każdego z lokatorów do ogrzewania,
jeżeli masz kaprys, lub gdy nastąpi ochłodzenie latem, jak chcesz, to indywidualnie właczysz sobie ogrzewanie,
ciepła woda gdy jest potrzeba, jest grzana przez wymiennik,
masz ją zawsze i w każdej ilośći,

jak już wspomniałeś masz indywidualne opomiarowanie,
i w sumie wychodzi to taniej od grzania z sieci,

Astaldo
18-04-2010, 10:43
Dziękuję za odpowiedź, aczkolwiek niestety nie czuję znaczącej poprawy w moim zrozumieniu tematu...