PDA

Zobacz pełną wersję : Trudne początki...



Luna
27-02-2004, 08:39
Kochani, zdecydowaliśmy się na kupno domu, będzie gotowy do zamieszkania jakoś sieprnień - wrzesień. W tej chwili trwają prace wykończeniowe: kładą tynki w środku, potem wszystko będzie schło i wykańczamy. Jak na razie podwórko jest gliniaste. Chcę jak najszybciej zagospodarować ogródek, ale co można zrobić (i kiedy?) na takiej gliniastej glebie, świeżo po budowie? Działka ma ok 1100 m.kw. Rośnie tam kilka iglaków. Jak zacząć? Skopać w marcu i od razu coś sadzić? Wybaczcie być może naiwne pytania, ale jestem początkująca! I bardzo proszę o rady dotyczące początków...

jatoja
27-02-2004, 13:11
Kochani, zdecydowaliśmy się na kupno domu, będzie gotowy do zamieszkania jakoś sieprnień - wrzesień. W tej chwili trwają prace wykończeniowe: kładą tynki w środku, potem wszystko będzie schło i wykańczamy. Jak na razie podwórko jest gliniaste. Chcę jak najszybciej zagospodarować ogródek, ale co można zrobić (i kiedy?) na takiej gliniastej glebie, świeżo po budowie? Działka ma ok 1100 m.kw. Rośnie tam kilka iglaków. Jak zacząć? Skopać w marcu i od razu coś sadzić? Wybaczcie być może naiwne pytania, ale jestem początkująca! I bardzo proszę o rady dotyczące początków...

Wydaje mi sie że na początek dobrze zrobić projekt ( nie koniecznie robiony przez fachowca) narysowac w skali wszystko co jest na działce, przemysleć to gdzie się chce trawnik, gdzie zasłonę przed widokami lub wiatrem, gdzie duże drzewo dające cień...itd...
A przekopywanie - jak już wszystko zaplanujesz...jeszcze masz trochę czasu ...
I jeżeli masz faktycznie taką gliniastą ziemie ( wykop dól o gł. min. 60 cm i sprawdz czy glina jest w całym profilu) - to sadzić tylko rosliny które to zniosą ...
juz nie jedna jodełka koreańska zeszła bo posadzona była na glinie...;)

Luna
27-02-2004, 19:08