PDA

Zobacz pełną wersję : Proszę o poradę jaki rodzaj drzwi wybrać



Krzysztof1978
07-09-2010, 23:24
Witam!
Jestem laikiem i proszę kogoś z doświadczeniem o poradę. Posiadam stare mieszkanie 43,5 m.kw, w którym zamierzam wydzielić od podstaw pomieszczenia. Na razie podzielone jest na dwa duże pokoje ceglaną ścianą nośną grubości 30 cm. Połowę -wejściową część mieszkania przedstawiam na schematycznym rysunku. Na czerwono zaznaczyłem planowane ścianki działowe oraz mniej więcej gdzie mają być otwory drzwiowe. W drzwiach wejściowych ciemnym kolorem zaznaczone obecne drzwi podwójne które zamierzam zdemontować.
4 cm na tym rysunku odpowiadają 1 m w realu. 22834
Nie wiem jaki rodzaj i wymiary drzwi powinienem wybrać, dla takiego układu w mieszkaniu. Zwłaszcza problem dotyczy drzwi z przedpokoju do pokoju dziennego - jak zrobić aby nie wystawały ani nie były brzydkie, nie zajmowały miejsca. Mogę zrobic drzwi otwierane na przedpokój, tak aby po otwarciu były równoległe do ściany sypialni, ale nie wiem czy takie rozwiązanie jest dopuszczalne, ponieważ z reguły drzwi otwierane są do wnętrza pokoju a nie na przedpokój. Myślałem też nad którąś z opcji drzwi łamanych, bo jakbym je zamontował na krawędzi, to przy ścianie 30 cm niewiele będzie wystawało.
Co do pozostałych otworów drzwiowych, to przede wszystkim nie wiem na jakie rozmiary się zdecydować i czy standard, czy np. przesuwne
Zastanawiam się nad wejściem do sypialni w formie drzwi przesuwnych Eclisse w rozmiarze 80. Trochę drogie, ale estetyczne, chowane w ścianie/.
Co doradzacie? Bardzo proszę o porady.
Jakie drzwi zastosowalibyście w każdym z tych czterech otworów drzwiowych i w jakim rozmiarze?

Z góry dziękuję za uwagi i pozdrawiam

Matilde1
07-09-2010, 23:42
.

Krzysztof1978
12-09-2010, 12:53
Witam
Pomiędzy przedpokojem a salonem nie wstawiałabym drzwi.

Dziękuję, tak też zrobię. Ostatnie pytanie dotyczące wykonania tego otworu bez drzwi: