PDA

Zobacz pełną wersję : Wyrównanie ściany w pionie styropianem - czy inaczej ?



robur-wro
09-11-2010, 04:28
Witam,
powoli nadchodzi czas odbioru segmentu szeregowego zewnętrznego od dewelopera i podczas moich oględzi okazało się że jedna ściana z dużym oknem tarasowym "lekko uciekła" w części parterowej. Od wewnątrz jest chyba więcej tynku i piony zachowane ale na zewnątrz kładli chyba styropian po ścianie i widać różnicę tylko przy oknie (okno wypoziomowane OK). Na całej ścianie ogólnie nie widać różnic ale na tym fragmencie gdzie jest okno (10 cm zagłębienie) to już widać, gdyż na górze ramy jest np.8 cm a na dole 5 cm. Powstała 3 cm różnica jest spokojnie widoczna okiem. Zgłosiłem to do poprawki i teraz moje pytanie - jak to powinni wykonać ?
- Czy usunąć całe ocieplenie ze ściany i kłaść na nowo regulując grubością kleju ?
- Czy wymienić na grubszy styropian i szlifować ?

Nie znam się ogólnie na tym a chciałbym aby wykonano to poprawnie, bo później będę mógł sobie tylko ....

Przy okazji jak grubo można klejem nadgonić nierówność. A może jest jakiś inny sposób na taki problem.

Dzięki za pomoc znawcom tematu

robur-wro
10-11-2010, 07:10
no i jak - nikt nie podpowie :bash:

robur-wro
17-11-2010, 18:21
Szkoda że nikt nie pomoże w tej sprawie

sacha
17-11-2010, 22:00
Mnie rozum mówi że klejem nie równamy, tylko styropian odpowiedniej grubości i jego szlifowanie.

Zbigniew100
18-11-2010, 07:30
Klejem nie można tego równać.
Tylko styropian różnej grubości .
Ale taka odchyłka ?:eek:

robur-wro
20-11-2010, 21:35
Dokonałem dokładniejszego pomiaru i wyszło że różnica jest około 2 cm. Na ścianie jest styropian 10 + siatka - nie ma jeszcze tylko tego końcowego tynku strukturalnego.

Czyli jak rozumiem powinni na to dać jeszcze np. styropian 5 cm i wszystko zeszlifować aby było równo.

Czy można normalnie nowy styropian dawać na klej do poprzedniego ?

Dzięki za poprzednie podpowiedzi :))

fubek84
21-11-2010, 14:49